Arb.ledig husmor Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei.. vet dere om noen fine babydikt, og om eg kan finne noen et sted på nettet? Om det er kjønnsrelatert, må det være til en gutt! Håper noen kan hjelpe meg her...
Tjatjo Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Jeg skrev ett selv når jeg fikk vite jeg var gravid...kanskje ikke det du leter etter, men jeg deler det alikevel: En liten spire Nå er det noe der Så lite og skjørt Det spirer sakte men sikkert Og jeg føler meg så rørt Tiden går så sakte og jeg håper som besatt at det lille underet skal vokse og bli min en november natt For kjærlighet det har jeg Til både en og to og tre Og får jeg lov til å bli mamma Vil det gi hjertet mitt fred
Arb.ledig husmor Skrevet 5. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2006 Det va fint... Eg leter etter et dikt eg kan bruke i et kort som eg skal gi venninna mi som fikk en gutt for 3 uker siden...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg synes dette er nydelig: DET STØRSTE MYSTERIUM Det største mysterium er ikke mer enn det: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill, når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til. André Bjerke
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Her har du et fint et!! Ti små fingre, ti små tær Nei og nei så fin han er! To små ører som muslingeskall Hodet rundt som en liten ball Dunet og bløtt, liten og god, best i verden for disse to! Fingre som griper om pappas hånd liten gutt - det er sterke bånd! Sover i mammas armer - oser av melk og varme Glemt er venting, glemt er smerte, når det banker det lille hjertet Du lille gutt som kom om høsten, du er i kjærlighet båren! Velkommen til verden - og lykke til på ferden!! Det skal egentlig være "du lille gutt som kom om våren" så du kan jo se om du finner noe som rimer bedre på høsten:-) Kom ikke på noe i farta:-)
Arb.ledig husmor Skrevet 5. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2006 Det va skikkelig fint!! Takk... Tar gjerne mot flere
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Slenger med dette som er skrevet spesielt til min minstegutt i magen. Du lille DEG! Kjære lille gutten min du som bor i magen min mammas øyne - pappas smil vi blir stolt når du blir til! Storebrødre to i lag skal deg klemme hver en dag stryke deg - og dine tær Kjempeglad - for at DU er! Alle dager som vi får - Vi i lag år for år latter, tårer - fryd og gammen - Det går bra - vi er jo Sammen ! Fra MOR, Som ønsker DEG velkommen! Syns det er så fint, mamman min som skrev det til han:-) Passer ikke akkurat til det du skulle bruke det til, men kanskje til noen andre? :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 5. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2006 Her er en side for alle dere andre som leter etter et dikt: http://www.babysite.org/babysite/sidene/norskedikt.htm Selv fant jeg ikke noen som passet...
Nr-3-i-Magen Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Dette syns jeg var så fint: Gleda er mest alt for stor til å bæra. Hei, vesle unge, velkommen til jord. Ubrukt er livet ditt, åpen ligg verda, ventar og gler seg til dine spor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå