spuntemor Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Har jobbet 100% fra 18. august (mot tidligere 80). Går ut i permisjon 30. september. Har forstått at trygdekontoret tar utgangspunkt i inntektene de siste fire ukene før permisjonen. Hva skjer om jeg nå blir delvis sykemeldt. Har jeg jobbet lenge nok i full stilling til å få full uttelling i permisjonspenger, eller er det noen finurlige regler der. Har hatt planer om å bite tennene sammen de siste tre ukene før permisjon, men kjenner at jeg kan få problemer med å holde ut helt i mål...
ronja irene Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 hei. skal prøve å hjelpe deg litt. hadde noe av det samme problemet selv. jeg jobber 50% litt og 100% litt. (ca halvt om halvt) jeg ble sykmeldt når jeg jobbet 100%, og får permisjonspengene regnet utifra det. hun på trygdekontoret sa at hvis man er sykmeldt like før permisjonen starter,så blir sykepengene lagt til grunn for fødselspengene. så for min del så tjener jeg masse på at jeg er 100% sykemeldt da permisjonen min starter, for ellers så har jeg fått regnet utifra kun 50% stilling. vet ikke helt hva som skjer hvis du blir deltidsykmeldt, men jeg vet at hvis du "klarer" å bli sykmeldt 100% så taper du ingen ting ihvertfall. ble kanskje litt rotete dette, men bare spørr hvis noe ble uklart:-)
dansejentes mamma Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Dette blir litt mye gjetting, men: dersom du har endra stillingsprosenten til 100% og det er det arbeidsgiveren din innrapporterer så er det en smal sak. Da skal det forsåvidt ikkje ha betydning om du har vore sjukmeldt heller. Veit du kva arbeidsgivaren din innrapporterer? Det skal jo vere reelt tapt arbeidsfortjeneste, så at du no går ut i permisjon fra en 100% stilling betyr at du skal få fødselspengar etter ein 100% stilling.
spuntemor Skrevet 7. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2006 Takk for svar. Arbeidsgiver rapporterer inn 95% stilling pluss vikartimer slik at det utgjør 100% lønn. Det jeg evt. er bekymret for er at jeg ikke reelt vil jobbe dette i fire uker hvis jeg blir delvis sykemeldt nå. Tror egentlig ikke det bør bety noe, men det hadde jo vært utrolig kjipt. Vil ikke akkurat undersøke det så veldig heller, da virker det jo ganske kynisk. Dersom det skulle ugjøre en forskjell for hele neste år, må jeg jo bare holde ut.
Herkules Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Hei, du skal ha fødselspenger av grunnlaget før du ble sykemeldt selv om du ikke er 100% sm. Dvs at når du blir SM så er det de 4 siste ukene før det som teller som grunnlag for sykepengene OG Fødselspengene. om du ringer Tk for å spørre kan du insitere på å være anonym selv om de alltid spør om navn eller fødselsnr
spuntemor Skrevet 7. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2006 Det var en viktig opplysning. Takk skal du ha! Har jobbet 100% i fire uker. På lønnsutbetalingen i midten av august var ikke lønnen justert opp fra 80 til 100%. Det vil antakelig komme på septemberlønnen... Har dette noe å si? Skulle jo tro lønningskontorets innrapportering til trygdekontoret justerer dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå