Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?????

Anbefalte innlegg

Gutten vår legger seg for kvelden nå mellom 1930 og 2000 ca Da sover han godt til 8, avbrutt med ett måltid i 5 tiden.

Men før han sovner er det slitsomt for mor.... amming, amming, amming og amming...... fra ca 1700 tiden går det i amming, virker fornøyd..... i 10 min så er på med sutring og viser tydelig at han er sulten(smatter og hakker som en hakkespett på brystet mitt.. hihi).

Så da er det bare å brette fram puppen igjen.

Sånn holder det på før han endelig er mett da ca 1930-

Syns det er slitsomt, bør jeg gi mme???

Hva tror dere, noen tips, eller bare er det sånn??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6206674-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at de ønsker mat ofte på denne tiden da det ofte er mindre melk da, og siden han sover så godt på natten behøver han nok ikke mme. har du tid til en hvil i løpet av dagen vil det kanskje hjelpe. når mor er sliten kan det bli mindre melk. på slutten av ammingen kan du massere brystet i retning brystvorten - da hjelper du den fete melken ut - gjør det når svelgingen bli sjldnere. gir du begge bryst? hvor gammel er babyen da ?

men pupp er ofte like mye kos og trøst. Kanskje ei ringslynge kunne være til hjelp - el annen bæreinnretning ( se tettinntil.com)

Vet du, det er faktisk den hyppige ammingen paa kvelden som gir deg nattero. Naar puppen er er "tom" kommer det bare floetemelk ut, som da setter seg i magen og gir bedre soevn. Er to-tre timer med konstant amming verdt 10 timer soevn? I think so!!!

Jeg har det på akkurat samme måte, men det er helt greit når jeg får sove natta gjennom. Min er også 3 mnd. Er stor fornøyd med soving på natta jeg. Blir litt "smårar" av denne amming,amming og atter amminga men det varer jo ikke evig da.

Nå har gullet begynt å våkne en gang mellom 2-5 i tillegg, men han er en stor gutt og trenger vel mye mat da:)

Annonse

Ser du har fått mange gode svar, og jeg kan bare henge meg på det de andre har skrevet: Så hyppig amming om kvelden er det som gir deg så gode netter :o) Jeg hadde det akkurat lik deg med nr 1 for to år siden, men det var verd det, så godt som veslejenta sov om nettene. Nå går jeg egentlig bare å venter på kveldskaoset med nr 2, han er en stooor gutt på 3 mnd, men foreløpig så er det ikke like hektisk som med nr 1 :o)

Se forresten denne artikkelen, er veldig bra mht kveldsuro:

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Eg hadde det akkurat som deg. Blei veldig sliten om kvelden.

Sidan ho sov heile natta hadde eg kjempespreng om morgenen. Så når hun hadde spist seg mett, pumpa eg ut resten. Denne melka sparte eg til kvelden og ga henne da.

Veit at denne morgenmelka ikkje akkurat er fløte, men dette funka ihvertfall her i huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...