Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei! Jeg går i min 16 svangerskaps uke og har vært veldig mye svimmel og hatt ett lavt blodtrykk i en lengre periode. I tillegg har jeg en forferdelig kvalme med brekninger og/eller oppkast. Dette begynner å tære på. Er det noen her som kan hjelpe meg/gi meg noen råd? Alle tips og råd tas imot med stor takk:)
cecilie stolt mamma :) Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Jeg har hørt akupuntur er med på å hjelpe mot kvalme i svangerskapet, men jeg vet ikke om det stemmer. Men det er kanskje verdt et forsøk om du har prøv alt. Misunner deg ikke. Jeg hadde mye kvalme og spying i begynnelsen, men det er heldigvis over. Håper at du finner noe som hjelper. Lykke til
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Bland farris og eplejuice, det stilnet min kvalme. Ingefærkapsler om du ikke har prøvd det, slikke på sitron.' Det hjelper for mange å gå med et spesielt armbånd som skal hjelpe. fåes på apoteket. Håper du snart blir bedre og ikke må slite med dette resten av tiden, da blir det bare slit å være gravid. Lykke til!
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 seaband. De har det på helsekost. Akupressur armbånd mot sjøsyke og morgenkvalme!
oesmamma Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Prøvd sjøsyktabletter? det var vidundermedesin for meg - fikk respet av legen jeg...
Mayken Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Sniker meg inn fra 3.trimester. Jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme fra uke 8 til 18,var lagt inn på sykehus 2 ganger for intravenøsbehandling, så ille var det. Jeg gikk til homeopat og fikk akupunktur, det kan jeg anbefale på det sterkeste, utrettet vindundere på meg. Du må også sørge for å få nok søvn, jeg har begynt å bli litt plaget med kvalme igjen nå, spesielt hvis jeg ikke har sovet nok en dag. Drikke med kulsyre er ikke alltid nødvendigvis så lurt å drikke, det kan gjøre vondt værre. Jeg ble mer kvalm av kullsyre, legene på sykehuset sa også at det kunne føre til mer kvalme. lykke til.
shewolf og 2 valper Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Må bare si jeg føler med deg!! Jeg har vært innom det meste av alternativ behandling uten at det har funket, så det eneste jeg har funnet er legemiddelet Esucos 10 mg. Dette må du ha resept på. Men dette kan du bare gå på frem til 3. trimester. Ellers så kan jeg anbefale at du får nok søvn. Jeg har gått sykemeldt nesten hele svangerskapet og har ikke unger fra før, så det å kunne legge meg når jeg føler for det har vært uvurderlig for min del. Ønsker deg all lykke til og håper du finner noe som funker for deg
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 6. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2006 Vil bare takke for mange gode råd! Vi prøver og håper på at noe skal funke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå