PrincessElisabeth Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 eller er det bare jeg som har tenkt på tanken? jeg vil ikke at det skal være det store tidsrommet imellom mine barn, selv hadde jeg og søsteren min 5 år mellom hverandre, og vi har aldri lekt noe sammen, noe jeg savna veldig når jeg var liten, ihvertfall å ha muligheten til det. jeg har sagt 2-5 år... at barnet da er 2-5 år når den andre ungen blir født noen andre?
Gjest Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Nei, vil prøve og se hvordan det fungerer med nr. 1 først;-) Planen er å få flere barn da, og har egentlig ikke lyst på så stor avstand mellom dem, men vi får se!
Edelweis Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 jeg har tenkt på det faktisk! skal ha et års perm nå, så blir det tre års utdanning for så å sete i gang me den neste=)
Gjest Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Har ikke planlagt noe, men jeg vil ha minimum 2 år mellom de. Kanskje litt mer også. Men det er jo ikke sikkert det går som man planlegger:) Kanskje blir man gravid for for, eller det vil ta lengre tid.
PrincessElisabeth Skrevet 5. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2006 er liksom det jeg sliter med å bestemme meg for, vil ikke utsette formye på utdanningen heller, men vil jo ha barn, jeg er jo ung og har god tid er ike det at det haster... samtidig så tenker jeg på om jeg vil gjøre alt dette omigjen om kort tid...det har vært gøy også, men nå vil jeg se lyset i tunellen og bli ferdig kan du si men sant som du sier, se hvordan det går med den første
BAMAMMA Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Det er ikke like enkelt å planlegge alt her i verden. Har fra før en sønn på 7,5 år som blir storebror i midten av oktober. Hvis alt hadde gått som "planlagt" hadde han i dag hatt et søsken på snart 3 år...... Det er ikke bare å bestille dem liksom. Vi gleder oss likevell stort til den lille kommer, og tror det er en stolt storebror som stadig vekk spør om ikke babyen kommer snart.
Tredje nurk underveis Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Vi tenker at det hadde vært greit å ikke få nestemann med én gang, men begynner antakeligvis å prøve å bli gravide igjen når førstemann er rundt to år, sånn at neste blir født når førstemann er rundt tre år. Synes det høres fint ut, jeg. Da vil barna kunne være lekekamerater, og første ungen klarer seg litt selv når neste er der, sånn at det ikke blir fullt så slitsomt som når de er enda tettere. Men det er jo ikke alt som lar seg planlegge så i detalj, så vi får se det an etter hvert!
Lumsk Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Dette har vi tenkt på ja. Jeg vil gjerne ha alle mine barn ganske tett, helst ikke mer enn to år mellom. Jeg er enebarn, og det er min søster også. Det er ni år mellom oss og jeg sliter fortsatt litt med å finne søskenfølelsen. Vi får vår første nå om tre ukers tid så blir jeg hjemme resten av året. Deretter skal min mann ha 29 uker permisjon så da satser jeg på å bli ferdig med masteroppgaven i løpet av våren og neste høst. Neste barn ønsker jeg gjerne å få så raskt som mulig etter dette. Jeg vil også gjerne ha mange barn, men det kommer litt an på hvordan neste svangerskap blir. Uansett så er det litt opp til naturen hvor mange det blir og når barna kommer så det er vel bare å vente å se.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Nei så langt har vi ikke tenkt enda, men kan fort bli noen år i mellom. Har i hvertfall ikke tenkt til å planlegge nummer 2 på en gooooooood stund. Men skulle det plutselig komme en tass, så er h*n velkommen da selvfølgelig
Sunniva- og Majamamma Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 NOPE, ingen nestemann - definitivt! Her kapper han strengen (hvis han får viljen sin, er usikker om jeg er enig) om ikke så lenge!!! For oss er to perfekt, dessuten er jeg 33 har bestemt meg for lenge siden at jeg ikke vil holde på lenger enn til jeg er 33-34 år....
PrincessElisabeth Skrevet 6. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2006 enig i det mange sier, alt lar seg jo ikke planlegge... selv håper vi på gutt nestegang, slik at det bare blir to, for to er det jeg har ønska meg, men blir det jente har jeg lovet samboer at vi kan prøve engang til, men etter det er det stopp, full familiebil holder for min del;) vi blir selvsagt glade uansett hva det blir, mendrømmen er en jente og en gutt...
Simselimsen Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 Både jeg og mannen min har lyst på to barn, med mindre det er helt forferdelig med bare en....Tok 41/2 år og bli gravid med denne, så jeg tror ikke jeg tørr og begynne på noen p-pille, den neste får bare komme når den kommer, veldig vanskelig og planlegge, men vil helst ha to litt tette.
Line :) Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 Ingen planer om flere nei, tre får holde (Men man skal aldri si aldri...) Har vært bevisst på at jeg vil ha litt avstand mellom barna, eldstemann er 7, jenta vår er 3 og nå kommer baby nr. tre. Søstera mi har bare 1 år mellom de to første, og det ville ikke jeg ha. Men vi er forkjellige og velger forskjellig. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt noen som helst problemer med å bli gravid, så de har kommet på første forsøk og de to siste er veldig planlagt. Førstemann var et uhell
Arb.ledig husmor Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 Vi skal ha flere barn, går nå m nr 1 i magen.. Eg ha alltid sagt eg ska ha to barn før eg e 30, og nå er eg 26 så da bli det ikkje så stort mellomrom mellom barna om alt går etter planen )
Gjest Skrevet 6. september 2006 #15 Skrevet 6. september 2006 Nei nå er det stopp :0)) Skal fjerne livmora ca 6 mnd etter at babyen er født. 4 barn er nok :0))
snøbaby Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Har ikke planlagt nestemann....dette er nr. 2....har lyst på nr. 3, men vil da vente litt (ikke alt for lenge siden jeg er litt gammel...og vi trenger hjelp til å få det til). Det blir akkurat 2 år mellom våre 2 gutter (de er veldig planlage siden de er ivf-barn). Det blir sikkert travelt, men vil ikke ha stor avstand mellom dem. Det er 3 1/2 år mellom meg og min søster...og det har ikke vært veldig mye vi har lekt sammen...det er kun noen alderstrinn dette passer....selv om 3 år ikke er veldig lenge... Men det er jo ikke alltid like lett å planlegge da....det vet jeg alt om....
bollenr3 Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 har også tenkt litt på at jeg ikke vil ha for stor aldersforskjell mellom denne og nestemann... har tenkt en plass mellom 2-4 år mellom denne og neste. men vi får se... vi får se hvordan det går med denne babyen. har jo ingen erfaringer med hva det innebærer å ha et barn en gang...
Tomine is my star Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Har liksom tenkt at innen et par år må neste være på plass hvis det skal bli flere.. Dette er vår første.. Nærmer meg 30,å vil ikke være så altfor mye over 30 hvis jeg skal ha et barn til..
Prins&Prinsessa Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 Er bare 19år jeg da. Men har term om 52 dager og vi har snakket en del om en til. Vi vil værtfall ha en til for vår del og for barnas del. Jeg har selv 5 søsken og har fortsatt stor glede av de alle sammen. Men når den neste kommer er bare snakk om økonomi og energi egentlig. Blir værtfall 2år til tror jeg. Vil også ha litt tid med denne første, prøve å feile litt liksom Men fler kommer nok!
Videlivi Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Jeg er litt usikker på om det kommer en til her. Siden jeg har et såkalt risikosvangerskap og får veldig ofte oppfølging av sykehus og leger, og må gå på medisiner, så er jeg ikke så sikker på om jeg vil igjennom det en gang til. Men vi får se om et par års tid, hva vi vil da =)Nå orker jeg ikke tenke på å ha 7-8 mnd til med så tette kontroller som jeg har hatt, i tillegg til medisinering hver dag i sprøyteform....
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 6. september 2006 #21 Skrevet 6. september 2006 Vo har også en som akkurat har blitt 7, men her begynte vi ikke å planlegge før for litt ove rett år siden. Så hadde alt gått etter "vår plan" hadde vi hatt et barn på snart 1 år nå. Vi "planla" 6 år i mellom, en nå blir det rett over 7 år.
lisa3 Skrevet 6. september 2006 #22 Skrevet 6. september 2006 Tror dette er sistemann. Eldste er fire og et halvt, og nummer to er 3 år når denne babyen kommer. Perfekt for oss!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #23 Skrevet 6. september 2006 ser det er mange som har samme tankene som meg ihvertfall =)
Gjest Skrevet 6. september 2006 #24 Skrevet 6. september 2006 Vi vil ikke ha en stor alderforsjell på nr 1 & 2... Jeg vil bli gravid igjen i slutten av 2007 .... 3 barn totalt er planen , men siste mann skal i såfall ikke komme før 3 år etter nr 2 !! 2 jevngamle holder for oss, og heller en etterpåklatt! for jente nå...og ønsker meg en gutt + en jente til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå