Gå til innhold

jeg lurer på noe ang opptining av egg..

Anbefalte innlegg

jeg har 4 egg på frys, og skal i gjennom fryseforsøk i uke 41 (om alt går etter planen)- Finnes det noe statestikk på hvor mange egg som overlever opptiningsfasen??

Er nemelig så redd at alle egga skal dø.. Men jeg har jo 4, ikke stor sjanse for at 4 egg skal dø????

(de er fryst ned i hver sin ampull)

Skal etter planen sette inn 2 egg :)

Fortsetter under...

Er ikke sikker på statistikken jeg gøril...

Men de sa til meg at nå er de blitt så flinke på frys/tin, at sjansene er gode.

Jeg har tre egg i fryseren, og det ene ble tatt opp i dag.

Det overlevde opptininga og såg helt fint ut, håper det deler seg videre til i morgen.

Så har du 4 egg tror jeg nok det skal gå bra!

60 - 70% fikk jeg beskjed om at overlever. så du får nok noen av de fire. legen sa til meg at de bare tinte opp fler hvis de første ikke overlevde, det ville gå bra selv om de da ble satt inn en dag "for sent" mente han. første runde overlevde en av to og den ene var god kvalitet. denne gangen overlevde alle tre (fikk så mange egg pga overstimulering at de ble fryst to og tre sammen). to av dem var god kvalitet.

Det går nok bra skal du se, tvi tvi.

klem

Jeg vet ikke hvor store sjangsene egentlig er , men noen egg tåler nedfrysinga og andre ikke. De har fått nye metoder for nedfrysing som gjør sjangsene for å overleve større. Jeg hadde 7 egg på frys, og bare ett av dem overlevde. Fryseforsøket mitt gikk ikke bra, men det var ikke fordi det var et fryseegg.

Nå er jeg 33 uker på vei med et vanlig forsøk.

Lykke til!

Det drøye året jeg har "hengt" her inne har jeg enda ikke lest om et egg som ikke overlevde opptinningen.

Kan ikke huske noe sant hvertfall!

Men nå som jeg var gjennom fryseforsøk fikk jeg panikk for egget en time før avreise. (Har lang reisevei og må kjøre dagen før nordover)

Ringte klinikken som beroliget meg uten å blunke -det hørtes hvertfall slik ut.

Jeg hadde også fire egg, og hun sa noe sant som "du er neppe så uheldig at alle 4 ikke overlever, vi sees nok i morgen"

Du er heldig som får satt inn 2 egg!!

Det er ønske mitt også.

Vi skal forresten igang igjen omtrent samtidig. Jeg har fått stipulert mens til 1oktober.

Annonse

Heia!

Vi hadde 4 egg på frys. De var frose ned i ampuller 2 og 2. Hadde fryseforsøk på fredag. De tok opp ein ampull, og begge overlevde opptininga så no ruger eg på to fryseegg! De 2 andre ligger godt i frysen!

Men det er ingen garanti for at alle ovrlever opptininga.. Sjangsen er god, men har aldri hørt noe prosent-tal på dette.. Ein får tenke at som regel går det bra. De fryser kun ned gode egg! Men må likevel være realistisk og ha det i bakhodet at det kan og gå dårlig, slik at ein ikkje blir kjempe skuffa om det ikkje gikk.

Vi er heldige vi som får egg på frys!

Lykke til med fryseforsøk!

Statistikken på St.Olav er at 70% overlever opptiningen.

Dvs at ca 3 av 4 klarer seg.

Men det er jo store individuelle forskjeller her...

Hos noen klarer ingen seg (som i et annet innlegg her på siden...)og hos andre klarer alle seg :o)

For min del har jeg opplevd at ett egg ikke har klart seg, mens 3 andre har overlevd.

Jeg tror neppe at alle eggene dine dør, gøril!! Tror ikke du skal engste deg for det. De eggene som egner seg for frys, er av veldig god kvalitet!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...