kaffeplante Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei. Jeg ser det er flere her inne som sier at de kjenner livmoren er så og så langt oppe mot navlen....Hvordan kjenner dere at det er livmoren?Jeg spørr fordi jeg lurer sånn på det.Hvordan kjenner jeg forskjell på livmoren og magemusklene?Når jeg strammmer magemusklene er det hardt liksom men kan vel også være musklene? Håper noen eksperter kan hjelpe meg her altså
ejiec++ Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Hvis du legger deg ned og kjenner etter, så kjenner du tydelig hvor livmor slutter- som en kant liksom. Dette er ikke så lett hvis du ikke er så langt på vei enda.
Gjest Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Hvor langt på vei må man være for å kjenne det da?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Ligg på rygg og slapp av i magen. Bruk begge hendene og trykk på magen i midtlinjen. Begynn nederst ved "skambeinet" og trykk deg oppover. Etter hvert vil du kjenne at det plutselig er mykere, og da er du over livmora. En sånn ca-regel er at livmor når til navlen ca uke 18-19 (kan variere litt). Før uke 10-12 tror jeg det er vanskelig å kjenne den, siden den ligger så langt ned da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå