Gå til innhold

trenger et råd

hegelina

Anbefalte innlegg

heisann! er bare noe eg lurer på når det gjelder å være gravid og ha små barn fra før av... lille poden min er nå 14 måneder, går ikke ennå og liker å bli plukket opp og bært.. jeg fant ut i går at jeg er gravid.. er da i uke 5 ca... er det farligt å gå å løfte på han? han veier 11 kg.. mener at 1 gang hørte jeg at du ikke skal løfte mer en 5 eller 10 kilo.. tror foreløbig at det bare var det jeg lurte på....

Fortsetter under...

Hei!

I normale svangerskap skal det ikke være noe problem å bære sønnen din, men etterhvert må du passe litt bedre på, ikke minst pga bekkenet. Jeg er i 17. uke og har hele dagen slept rundt på 3-åringen min etter at han fikk hjernerystelse i barnehagen i dag. Kjenner det i ryggen, men hos legen (som og er min graviditetslege) var det ikke noe problem at jeg bar ham, utenom at ryggen verket.

De tåler mer enn vi tror, heldigvis! Men man skal være forsiktig, men forsiktig med måte, om du skjønner. Lykke til!

Heisann.

Er litt i samme bås. HAr en på snart 13 måneder og er 6 uker på vei. Blir spennende med to så tett. Har en på 12 og en på 9 også. De lo høyt når jeg sa at lillegutt skulle bli storebror. ERgner med at dette blir sistemann og skal prøve å nyte alt i store drag og ikke klage over noen ting. Så la kvalmen komme..... Nå var jeg vel kanskje litt tøff i tryne. hehehe. Håper vi kan veksle litt erfaringer framover. KLEM

... Du tåler det nok, og du kan jo være oppmerksom på deg selv. Og blir du litt bekymret kan det jo være en anledning uansett til å begrense bæringen. Sette litt grenser, gjøre noen prioriteringer i forhold til når det er riktig å bære og når det er viktig at barnet klarer seg selv... nå har du mer tid og tolmodighet enn det du vil ha når svangerskapet begynner å tynge....!

Jeg bærer og bærer i mitt svangerskap! Har en jobb som krever det, men jeg går flere turer og har vognhjul og liksom finner på nye ting og måter å skaffe litt hjelp her og der på! Dessuten har jeg andre barn som av og til krever bæring av seg og av ting... jeg er nå 17 uker på vei, men jeg tenker litt framover og reserverer meg allerede nå fra enkelte typer leking og herjing....

Å kjenne hva det betyr for kroppen er jo bra, og en 14 mnd gammel unge kan godt klare noen veloverveide utfordringer og mestre dem og bli svært fornøyd med seg selv!

Annonse

Jeg er nå selv høygravid, og har to tette fra før (samt en på 7 år). De to tette er 15 måneder (12 kg) og 2 år og 5 måneder.(17 kg). Jeg prøver å unngå en del bæring/løfting ved å sette meg ned hos barnet, få far til å løfte opp på stellebord når han er hjem etc.Noen ganger tar vi også bleieskift på gulvet. Noen ganger må jeg løfte/bære, feks om barna slår seg, må på stellebord om jeg er alene, eller inn og ut av bil etc. Synes faktisk jeg har vært bedre i bekkenet/ryggen dette svangerskapet enn i det forrige.

Jeg tror kroppen vet å si ifra dersom den ikke har det bra. Har du mye plager, hadde jeg tatt dette som et problem ja, men kjenner du ikke noe særlig hadde jeg ikke bekymret meg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...