Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man få svangerskapsforgiftning allerede når man er 6 uker på vei? Har hatt så forferdelig vondt i hodet de to siste dagene, er som et lynnedslag i hodet hver gang jeg reiser meg opp, og kan nesten høre at det dunker inni der... etter hva jeg har lest er hodepine et symptom på svangerskapsforgiftning, så ble litt bekymra. Har ikke vært på første kontroll enda, men bør jeg levere inn en urinprøve, eller holder det at jeg tar med på legetimen om en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ser inne på temasidne her på bim så er d mest vanlig at svangerskapsforgiftnng oppstår i 4-5 månd å utover... tror det er ekstremt skjeldent at d oppstår så tidlig som i uke 5...

 

Vondt i hodet er veldig vanlig når man er gravid, og har du normal helse så er d nok ganske usansynlig at du har svangerskapsforgiftning. Men om du skulle være i tvil så kan du jo ringe legen din å fortelle om bekymringen din, så kan h*n vurdere om du bør levere en urinprøve med en gang...:)

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan din hodepine er, men da jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang sa jordmor at det var typisk at denne type hodepine ikke blir bedre dersom du tar paracet. Det stemte er min erfaring... Og så satt det i panna som et trykk liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget sjeldent å få svangerskapsforgiftning før uke 20...

Men hodepine under graviditet, det er ganske så vanlig...så tror ikke du trenger å engste deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at du har fått noe så ubehagelig som svangerskapsmigrene...

Det hadde jeg og det kan komme som lyn fra klar himmel og heite så vondt det gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...