Gå til innhold

Blir dere stressa når venner/bekjente blir gravide?

Anbefalte innlegg

Det blir jeg nemlig!! Veldig... Jeg unner dem det selvfølgelig, men jeg klarer ikke la vær å bli stressa. I forrige uke fikk jeg høre at en venninne av søsteren min skal ha igjen og hun fikk førstemann en måned etter oss. Jeg vet at det er helt skrullete å la det stresse meg, vi får til hver vår tid og det blir sikkert bra uansett når det blir, men jeg vil NÅ!

En annen venninne av meg har en jente som ble født to dager etter gutten min. Jeg vet at de også prøver, og hver gang vi snakkes tenker jeg at jeg håper hun ikke snart skal fortelle at hun er gravid.. Helt teit egentlig, for jeg håper jo det for deres skyld, de måtte nemlig prøve i 1,5 år forrige gang.

Er jeg helt rar eller er det flere som tenker som meg?

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i de tankene ja. Jeg var først ute i vår vennekrets med å få barn, men nå har mine veninner både to og tre barn....jeg vil så gjerne ha flere barn, men vi får det ikke til. Det hjelper ikke så veldig at det er 7 stykker på jobben som også er gravide, og alle lurer jo på når jeg skal ha nr to....merker at mange stirrer på magen min i garderoben osv, men bilringen min vokser desverre ikke, ikke av den grunnen jeg vil ihvertfall!

FÅr bare håpe at det klaffer for oss også snart. Jeg har ihvertfall ei kjempeherlig jente på 4 år, skulle bare ønske hun kunne få et søsken!

Stå på videre jenter, snart måååååååååååå det bli vår tur!

Jeg blir faktisk stressa. Tenker at da må jeg skynte meg å bli gravid også så vi kan gå gravid sammen. Og da har jeg også på en måte litt prestasjonsangst. Men nå har heldigvis alle mine gravide veninner født så nå kan je slappe av til neste runde :-)

Nei egentlig ikke, MEN en på skolen der jeg jobber fortalte at hun var gravid for en ukes tid siden og at hun har termin akkurat når jeg skulle hatt termin. Må innrømme at det svei litt og gjør meg litt ekstra stresset ja. Vet ikke om jeg orker å følge magen hennes vokse når min skulle ha vokst i takt uten å vite at jeg også kommer snarlig etter...

jeg ble fryktelig stressa av at eksen min, første skikkelige kjæresten min skal bli pappa jeg, hørte det av en feslles venninne for en stund tilbake, og ble fryktelig deppa.

Jeg er jo selvfølgelig kjempeglad på hans vegne for jeg vet at han alltid har ønsket seg barn, og jeg har hørt at dama hans er kjempesøt, men det var litt sårt å høre det når jeg og kjæresten strever så hardt...

Annonse

Tror du det eller? For tiden har jeg 7 gravide venninner, og fire som har fått denne sommeren. Av mine par venner er det bare jeg som ikke er gravid nå. Blir småstressa kan du si. Prøver å henge med så godt jeg kan på graviditetssamtalene. Det kan jo være meg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...