Gå til innhold

Hva er vitsen med prevensjon?

Anbefalte innlegg

Ja jeg bare spør, for når det er så inni granskauen vanskelig å bli gravid er det et under at det hele tatt kommer barn til verden. Tidligere var vi livredde for å bli gravide for fort etter førstemann, og når vi endelig vil bli det er det ikke mulig å få det til. Kunne spart oss for for mye styr med prevensjon for det er ikke store sjansen for å bli gravid tydeligvis.

Jeg ser struttende mager overalt og har lyst til å gå bort og spørre om hvordan i huleste har de klart å bli gravid for det er da tydeligvis det vanskeligste på denne jord. Man har 25% sjangse hver syklus og da skal alt, absolutt alt klaffe, jeg har tydeligvis dårlig vinnerlykke.

Jeg har da klart det før, hva er i veien med meg? Er drittlei av å høre at nå er det vel på tide med en liten søster eller bror...JADA jeg vet det, men vi får det ikke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huff måtte bare få ut noe frustrasjon!

Ønsker alle strevende medsøstre masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6205400-hva-er-vitsen-med-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan så si... har tenkt tanken selv, nå har jeg aldri vært gravid, men de gangene jeg har vært livredd for å bli gravid kunne jeg vist spart meg :P å nå skjer ingenting :( jeg kan tenke meg de maser hvis du har et barn fra før, men vær glad du har et barn ihvertfall... mange som ikke har i det hele tatt...lykke til til deg oxo ;)

Kjenner meg igjen i de tankene! Det virker ufattelig for meg nå hvordan noen klarer det, selv om vi jo har klart det før og har en nydelig gutt på 20 mnd. Vi var også livredde for å bli gravid igjen når sønnen vår var mellom 6-12 mnd, men vi kunne nok ha spart oss for den bekymringen, ja! For det er visst ikke så lett. Men jeg gir ikke opp håpet, alle barna i verden og alle magene rundt omkring viser jo at det er ganske vanlig og da er det sikkert mulig for oss også!

Tvi-tvi, det klaffer til slutt!

Når man har blitt gravid før, hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid igjen? Har samme partner, og sist fikk vi det til på 2 forsøk. Mange sier at vi må ikke stresse, men jeg gjorde ikke det til å begynne med, men nå som det har gått over to år er det klart jeg begynner å stresse. Begynner å miste troen på at det skal klaffe igjen, men vi får bare fortsette å prøve!

Gurimalla, enig der. Jeg har nettopp slutta med pillen, og det har vært de gangene at jeg har glemt både 2 og 3 og 4 piller i mnd, og vært dritredd for at det skulle skje noe (kanskje håpa litt også, hehe), men neida. Nå går jeg bare og håper på at kroppen ordner med EL etter hvert, det tar forhåpentligvsis ikke så lang tid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...