Lillypia Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Han jobber i forsvaret og nå har de jo bestemt seg for at norge skal sende en styrke, og der må han selvfølgelig være med:( Fatter ikke hvordan jeg skal klare meg alene jeg. Høres sikkert ut som en sutrete 5-åring, men er seriøst veldig fortvilet. Har termin 28.desember, og han får kanskje komme hjem til begynnelsen av desember, men da er han "heldig" for de skal egentlig være i 6mnd. Det ble bestemt i går og de drar neste fredag, det er 1.5 uke på å forberede de neste 3.5 månedene på det!! Da må jeg plutselig gjøre alle resten av innkjøpene til bebien alene, sambo går glipp av å se magen vokse og alle sparkene, og jeg må begynne å tenke julegaver, til begge våre sider, og ha alt klart og sende de til diverse kanter av landet alene. Jobber masse for tiden så er veldig sliten og begynner å plages med ryggen....tanken på at alt framover kommer på meg, og ingen kjære som kan trøste meg og høre på sytingen min, er helt grusom.... Huff, ble masse syt her å men måtte bare får det ut....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Men må han absolutt reise da?? siden du er gravid,mener jeg .. trodde d var frivillig..
Love2bemom Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Hei:) Du ANER ikke hvor mye forståelse jeg har for deg... Og jeg synes oppriktig "synd" i både deg og din kjære. Jeg har vært igjennom det samme(da ikke gravid,men selv om...) Samboern min har stått på kontrakt i 3 år og de årene er heldigvis over! Ikke blir han å skrive ny heller!! Han har vært i Irak (var det i begynnelsen av forholdet)og måtte ikke reise ut på nesten to år,før han i februar i år måtte dra til Afghanistan i to mnd... Det var en helt jævlig nyhet siden vi begge håpte det ikke ble noe mer før kontrakten sluttet. Og jeg kan bare tenke meg hvor fælt det må være nå,som dere er gravide og allting!!! Som du sier,han mister alt som skjer,alt som må gjøres... Hvis det ikke er "noe å gjøre med"så er det dessverre en situasjon man bare MÅ godta,enda så vanskelig og urettferdig det føles...Men vit i allefall at jeg synes ikke du skal føle at du syter eller noe som helst!! veldig dårlig timing det der...Det er sikkert ikke noe lett for mannen din heller og skulle reise fra deg,spes nå... Du har min medfølelse i allefall:) Klem fra meg!!
Lillypia Skrevet 5. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2006 Ja, det er jo det som står f.eks på tekst tv, men det er absolutt ikke frivillig for hans del. Pga jobben han har.....Så han har ikke noe valg. Visste jo dette når han skrev under kontrakten, at han kunne bli utsendt, men har vært i forsvaret i mange år, og aldri vært noe han har måttet vært på med før. Men nå rett før fødselen må det jo selvfølgelig komme:(
Pølsa Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Men dere visste jo om at dette kunne skje helt fra han skrev under kontrakten, eller hva? Klart det er litt trist at samboeren din må reise akkurat nå, men han skal være far i mange mange år, så akkurat det at han går glipp av voksende mage, spark osv. er kanskje ikke verdens undergang. Jeg vil dessuten si at det er han som får den størtse trøkken her - det er tross alt han som skal reise til Libanon, mens du skal være hjemme i trygge Norge. Mener ikke å være slem, jeg skjønner som sagt at dette er vanskelig for dere, men dette burde jo egentlig ikke komme som et sjokk, eller hur?
mensana Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Men jenta må jo ha lov til å være lei seg fordi det nå er bestemt at han skal dra....? Stor forskjell på at ting _kan_ skje (at det står i kontrakten at han kan bli utkalt) og at de _faktisk_ skjer (han blir utkalt).
Pølsa Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Joda, hun må få lov til å være lei seg. Jeg har også en mann som reiser mye og kan være borte i lengre perioder, og da er jeg alene med to gutter, samt at jeg har en i magen, så jeg skjønner hva hun snakker om. Det er bare det at når man inngår en kontrakt, så må man på en måte forholde seg til det. Nytter ikke å komme i etterkant å si at "det passer dessverre ikke nå at dette blir en realitet, for samboeren min blir så lei seg".
Love2bemom Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Skulle det forresten være at du "trenger"mannen din etterhvert,uansett grunn,om det er for at du ikke klarer ting helt selv eller noe annet, kan han jo dra hjem under sykemelding ect. Og jeg skulle tro at i en slik sammenheng(hvertfall når det nærmer seg fødsel)at han har krav på velferdsperm:) Dere må undersøke alle muligheter:)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Trøsteklem til deg Kristinpia.. Dette passet jo utrolig dårlig.. Vi får krysse alt vi har på at han får komme hjem i desember!!!!!!!!!!!!!!! Klem
mensana Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Fikk ikke med meg at de hadde protestert mot reisen med den begrunnelsen du nevner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå