Gå til innhold

hard avføring-fødselsforberedende

Anbefalte innlegg

Det er hvertfall det det føles som!!!!

Tok meg over en halvtime og MYE pressing, er helt utslitt nå.. Bare håper jeg ikke får hemorider!

Sorry at jeg går i detaljer..hehe..men..det er bra trening til fødselen... hvertfall føles det slik...

Fortsetter under...

Bare vent til fødselen da får du tømt tarmen skikkelig. Alle rester som har vært der i årevis kommer ut, men jordmor tørker det diskre vekk. Det er enkelte som ber om hjelp til å tømme magen på forhånd fordi de synes dette er flaut, men det skjer jo alle så det er ikke noe å bekymre seg for,

til venter nr 2..du bør kanskje ikke begynne med jern hvis du har hard mage...da kan det ta enda lengere tid...

å til deg som tetta doen.

har du prøvd å ta do børsten ned i doen å "pumpe"?do børsten skal så langt ned i doen som mulig... så er det bare å pumpe og pumpe...

det var et triks jeg lærte en gang.

å det hjelper som oftes.

Annonse

Vil få anbefale "Lunelax" eller "Visiblin" pulver fra apoteket - drikk to glass med dette hver dag og magen funker som ei klokke.

Det er skadelig og unødvendig å presse, hemoroider er noe du kan slite med resten av livet !!

Og vedr jern - spise Hemojern, det påvirker ikke magen !

Jeg gjør begge deler, og kan absolutt anbefale det hvis du har lett for å få hard mage !

Lykke til !

åå takk for tips, må prøve magegreiene..er egentlig redd for å bli avhenig av det, men jeg kan ikke holde på sånn her !

kjæresten gjorde do børste trikset mens jeg satt i stua og brakk meg av lydene .. tihi.. han hadde tydelivis vært borti det før, og nå er hvertfall doen ikke doen tett lenger heldigvis!!

Laktulose går også an, ikke skadelig og heller ikke vanedannende (det er ikke de andre to heller, de bare hjelper magen i gang) men jeg synes det smaker pyyyyton - det er jo rent sukker....og så fikk jegikke like god virkning med den som de andre to.

De andre to smaker bare fiber med litt sitrus-smak,mye bedre saynes jeg.

Annonse

Takk for svar og råd, dere! Vil gjøre alt jeg kan for å unngå kronisk hemorider..!! :)

Så det er rent sukker ja..digg..er verdt det, da, så prøver jeg en av de andre typene når den flasken er tom..om jeg klarer å tømme den, da ;)

Laktulose kan med fordel blandes i naturell yoghurt eller brukes som "søtningsmiddel" på frokostblanding. Da sparer du en del karbohydrater også.

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe en liten ballongsprøyte på apotek (sånn liten orange gummiballong). Fyll den med litt lunkent såpevann og sprøyt inn der du prøver å få ting ut, for å si det sånn ;) Da kommer det lettere ut, uten at du behøver å bruke vanlig klyster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...