Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Tror det er sopp jeg er plaget med, men nå har jeg prøvd canesten flere ganger uten at det er blitt bedre. Klør bare av og til. Kan det vere bare tørrhet? Slimer mye fra skjeden, men siden leppene er hovne, blir det bare vått ved åpningen, og føler meg tørr og litt sår ellers. Hadde sex en kveld, og fikk da en liten rift der nede. Svir. Hva skal jeg gjøre? Dusjer hver morgen, og skifter truseinnlegg ofte. Grur meg til fødsel om tre uker på grunn av dette!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Hva med å prøve en av disse oljene som de anbefaler for å unngå rifter?? Slå to fluer i en smekk? Høres ikke ut som sopp, da klør det intens hele tiden...Så det er sikkert bare litt olje som trengs...Noen som vet hva den heter?? Går jo sikkert med vanlig babyolje også...
Gjest Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Dette er egentlig lurest å ta opp med en lege. Kan hende du har en infeksjon som må behandles..
Edelweis Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 prøv å ikke vaske deg så ofte med såpe! åsså kan det faktisk være såpa du reagerer på. jeg reagerer selv på dr.greve såpa, å får sopp av den! i itlegg så trives jo soppen der det er fuktig å rent! fikk beskjed av legen at jeg ikke måtte vaske meg med såpe så ofte!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Jeg har hørt om flere som får sopp av dr.greve såpa! Og det kan jo være lurt med en legesjekk, men jeg syntes det høres ut som du bare er tørr...noe mange er under svangerskapet...Men alltid lurt å være på den sikre siden!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Jeg ville ikke ha hatt fødselsforberedende olje oppe i det hele. Jeg klødde mer da og har pådratt meg en skikkelig infeksjon der nede med væskende sår... Ikke gøy! Dusj en gang om dagen maks. Du kan også rense med desinfiserende middel. Hvis du ikke er lengre enn uke 37 el. så kan du ta noen vaginaltabletter som retter opp balansen der nede. Spør jordmor, apotek eller lege!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Dr.Greve såpen har en helt grusom ph, selvom den heter dr.greves barnesåpe...Det kunne sammenlignes med å skrubbe hudet i grønnsåpe eller noe slikt. jeg brukte den før, og var titt og ofte plaget med kløe... Den var med i en undersøkelse for en tid tilbake, og da vant Lano - så nå bruker jeg den, og er veldig fornøyd:)
fruktisèn Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 hei... høres ut som jeg har hatt det samme, jeg trodde det var sopp men det viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon,og en liten sopp infeksjon, ingen av delene ble beh av noe med. for eg er så langt på vei, men det gikk over med å skifte undertøy ofte opptil flere ganger for dagen, og skylte meg med reint vann... og selvfølgelig prøve å la vær å klø(og det er vanskelig, det vet jeg) det gikk hvertfall en uke, før det var vekke,visst ikke det var litt lengre!!! men du kunne kanskje tatt deg ett legebesøk...
mor til prins Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 bruk lactacyd når du vasker deg nedentil. den er kjempefin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå