Gå til innhold

Det mest spesielle navnet du vet.... JENTENAVN


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt inspirasjon, de fleste navn går igjen og igjen, kan DU gi meg et navn eller flere som IKKE går igjen og igjen... Er ikke ute etter å overgå naboen med et super rart navn eller noe, vil bare ha litt ny INSPIRASJON :)

Gjerne internasjonalt, ikke fra isfolket!

 

På forhånd TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en grunn til at Bjørg og Gerd ikke er så populære i dag...minner meg mest av alt om en gammel tante, eller en skoletannlege. Når det gjelder Marit, er i allefall det navnet veldig vanlig i min omgangskrets, muligens det navnet jeg kjenner flest som heter - så hvis det var jeg som var ute etter et spesielt navn ville jeg ikke akkurat valgt Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en laang liste med jentenavn som jeg vurderer til mine små:) Jeg har også sjekket alle navnene på ssb, for å se hvor mange andre i Norge som heter det. Så jeg kan jo gi deg noen eksempler fra lista mi, som det er 3, 2, 1 eller 0 andre i Norge som heter!

 

Adara - gresk, "skjønnhet"

Alanna - keltisk, "rettferdig"

Ariene - walisisk

Briana - keltisk, "sterk"

Charissa - gresk

Evangelina - gresk, "engel"

Shalina - hinduistisk

Shea - irsk, "hauk"

Vianna- engelsk, "full av liv"

 

Iliana (5 stk i Norge som heter det)

Lanya (5 stk i Norge som heter det))

Shina - japansk (4 stk i Norge som heter det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

madea - sveitsisk, hvor vanlig det er der vet jeg ikke.

Nathilde - ? norsk muligens

Nanette - fransk(?)

Hilja - finsk

Tuula - finsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, her var en del gøye navn da, har kopiert alle til et word dokument så jeg kan "smake" litt på de, var i alle fall 4-5navn som gav mersmak, I-HA!!! Flere? Dette var jo topp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hvis jeg fikk ei jente skulle hun hete enten Ella, Lola eller Isobel. Men nå vet jeg at det blir en gutt og sliter med å finne navn jeg liker! Jentenavn er mye enklere synes jeg!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

De to mest spesielle navnene jeg har hørt er Sanela som søsteren min heter og Niva som dattera til ei venninne heter. Jeg likte ingen av de først, men når jeg fikk smake litt på de elsker jeg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...