Gå til innhold

rar lukt på nyvaskede klær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

bruker nautral vaskepulver ikke skyllemiddel, synes det lukter rent av mine klær , men at det lukter gammelt/ rart av klærne til min kjære, lukten smitter over når jeg vasker mitt sammen med hans klær. noen som har tips for å få vekk lukta? har prøvd å tørke klærne ute og i trommel tilfelle det skulle hjelpe men, føler det sitter enda, merket lukta før jeg ble gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, dette problemet har jeg også. Så vi vasker nesten alltid hver for oss. De klærna han ikke har fatt svette på seg får lov å være med i min vask. Har ikke noe råd en å vaske hver for seg. Kan jo bli litt dyrt hvis en ikke klarer å fylle opp maskinen selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også hatt samme problem som dette, så vi vasker også hver for oss (særlig t-shirts og boxere som det blir veldig "sur" lukt av etter vask). Jeg bruker å vaske disse klærne hans på 60 grader (Da han selv vasker alle klær på 40). Har funnet ut at det lukter mindre av dem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke er fordi at klærne blir liggende våte i maskina for lenge?da blir det nemmlig skikkelig sur lukt av dem.eller at temperaturen er for lav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukt kommer av bakterier. Kjør undertøyet hans/ og det andre som er svett:) på minst 60 grader. Og kjør maskina et par vask på 90 grader, da dreper man bakterier som ligger i maskina. ( håndduker, sengetøy etc). Det funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det problemet.Samboern min trener fire-fem ganger i uke-å det blir myyye skittentøy!!!

Vi vasker klær hver dag,for klærne er jo fuktig når de blir kastet i skittentøyet,-å da ska d ikke ligge i mange dager før klærne blir sure....

Vasker alt av klær på 40 grader-å hånkleer på 80 grader.-Det funker for oss:) -GOOOO LUKT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...