Gå til innhold

Hvor blir magen av..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 14 uker på vei, og har hatt mange svangerskapssymptomer hele tiden. Har vært på 2 ultralyder, senest uke 10, alt ok. Men jeg begynner likevel å lure på hvor magen blir av, burde jeg ikke virkelig kjenne noe til den nå? Noen dager synes jeg at jeg kan kjenne livmora når jeg ligger på ryggen og trykker inn i magen, andre dager kjennes det ikke ut som det er noe der.. Når kjente dere livmoren, og da mener jeg "babymage" og ikke den andre som jeg har nok av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Første gang jeg var gravid tok det lang tid før jeg fikk mage. Har sett bilder av meg i august - fikk barn i desember og det synes nesten ikke.

Jeg hadde liten mage hele svangerskapet og var på ekstra ultralyder fordi jordmoren lurte på den lille magen min. Men babyen var hele tiden passe stor og var 52 cm og 3806 gram da han ble født ti dager over tida.

Legen mente det at jeg er høy - 1,76 - og har brede hofter gjorde at det var ekstra god plass inne i meg.

Ta det med ro, den blir fort mer enn stor nok :o)

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist, så gikk nabokona også gravid med nesten samme termin som meg. Tror vi skilte ei uke. Men hun så ikke gravid ut selv en måned før hun fødte, hun! Den ungen må ha stått opp ned i magen, klint inntil ryggmargen :) Det pussige er at hennes baby ble kjempestor etterhvert (etter fødselen altså), mens min jente var/er bittelita, så selv om det skiller bare ei uke mellom de to (jeg fødte på naboens termin og hun på min!), så ser naboens jente ut som hun er minst et halvt år eldre! Det skulle man ikke trodd når man så oss gravide, nei :)

Skrevet

Jeg fikk ikke mage før i uke 22, jeg, da poppet den plutselig ut!

Skrevet

Min mage har også kommet sent. Er nå i uke 22, og den har såvidt begynt å vokse frem de siste ukene. Har magebilder under nicket mitt på Våre album. Det er nok ganske normalt at magen kommer sent på noen..

Skrevet

Var nok rundt 20 uker på vei med førstemann før jeg hadde noe mage. Kom ganske seint denne gangen også. Ble senest i forrige uke spurt av en kollega om det var sånn at jeg var gravid, eller bare hadde spist godt i sommer......

Han har hatt ferie og pappaperm, så er unnskyldt, stakkar!:-)

Skrevet

Selv om magen min buler litt ut når jeg står, og har gjort det et par uker -så er det først nå i uke 16 at jeg har kunnet kjenne livmora når jeg ligger på ryggen! Har lett og lett for å finne den i flere uker uten resultat, har vært veldig skuffa. Men her for fire-fem kvelder siden så var den plutselig der, ca 8 cm over skambeinet, og tydelig liten kul nedover! Ble henrykt og ropte på min kjære -nå ligger vi å kjenner hver kveld -helt fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...