Gå til innhold

TRAGISK!

Anbefalte innlegg

KS er tydeligvis blitt en "trend"...fra disse hollywood stjernene som ikke vil ødelegge underlivet sitt har tydeligvis trenden komt hit også..

forstår IKKE og kommer aldri til og gjøre det heller, hvorfor jenter/damer frivillig velger KS?!!

en operasjon som kan være farlig, det er ikke naturlig for verken mor eller barn, og moren, magen og kroppen bruker lengre tid på og komme seg til hektene igjen.

synes det er foraktelig at dere velger dette frivillig, damer har fødet barn i 1000 år og det er helt naturlig, det er ikke KS.

det værste jeg hører er de med ANGST for at det gjør vondt, psykisk angst osv...herregud, ikke bli gravide da vel om dere ikke tør og føde vaginalt!

Jeg hadde aldri valgt KS , jeg gleder meg til og føde vaginalt, finne styrke og se hvor flott jobb kroppen gjør. !

Skam dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle har rett til en mening.......og for å være ærlig bryr jeg meg lite om din mening, men vil bare få kommentere en ting.......

Jeg hadde aldri valgt KS.......skriver du.........og ja......flott for deg! Det er deg......men alle er "desverre" ikke som deg.........mennesker som ikke har hatt psykisk/fysiske plager har vanskelig for å sette seg inn i andres situasjon..........sånn er det bare..........jeg ble ryggoperert som liten, og er vant til å takle sånne holdninger fra folk som virkelig ikke har peiling på hva de snakker om.........de har bare en mening.

Skulle gjerne ha sluppet å ha fysiske plager, men å velge bort ett barn for det er da helt uaktuelt......vil jo tørre påstå at foreldre som er trangsynte og besserwissere er en "større trussel" for barna.......

Reagere bare litt på at du ikke tør stå for meningen din............

syntes nesten det er værre..........alle folk har rett til å si meningen sin, men vær såpass rakrygget at du tør stå for den ihvertfall!!

hvis ikke syntes jeg du bør holde den for deg selv :)

Lykke til med svangerskapet, og din "flotte" holdning :) (ironi?!?)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6202504
Del på andre sider

Du klarer ikke å provosere meg en gang, det hele er så lite gjennomtenkt at det er helt utrolig. DU vet jo ikke hvorfor den enkelte velger denne løsningen?!

Personlig holdt min forrige "fødsel" på å ende i et dødt barn, men det ble heldigvis KS i full fart. Har du noen idè om hvilke tanker jeg har foran neste fødsel nå som jeg er gravid igjen...? Hva om det samme skjer?

Har ikke angst eller depresjoner, men ønsker å ha et svangerskap der jeg kan fokusere på det som skjer nå istedet for å frykte hva som kan skje igjen. Du skal ikke dømme andre så lett du, en dag møter du nok på en utfordring eller to du også...

Lykke til med nedkomsten jenter, enter det er fødsel eller keisersnitt!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6205727
Del på andre sider

Tror ikke de fleste som velger ks er redd for underlivet sitt som du skriver... Det er nok mange bakenforliggende årsaker hvorfor folk velger keisersnitt.

Alle har jo rett til en mening, men jeg synes ikke det ser ut som om du har stor respekt for andre som ikke deler den samme oppfatningen som deg. Å si at noen burde skamme seg og ikke burde bli gravid hvis man er redd for å føde vaginalt? Hvilken rett har du til det?

Egentlig så synes jeg litt synd på deg som har slike holdninger. Du kan umulig være mye opplyst? eller hva med et lite kurs i empati?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6205950
Del på andre sider

Annonse

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh. Pass dere, her kommer urkvinnen.... rett fra hulen sin....

Så heldig for oss at du ikke bestemmer for andre...

Jeg valgte ks, ville ikke føde vaginalt, nekter å gjøre - og ks ble det. Sønnen min kommer aldri til å klage på hvordan han kom til verden, han er frisk og fin.

And now for something completely different.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6210174
Del på andre sider

Så teit i hodet som HI går det virkelig ann å bli.......det er det som er TRAGISK her.

Alle har sine grunner for KS og jeg tror de færreste gjør det fordi det er en motesak.

Det som provoserte meg mest var at vi som ikke klarte å føde vaginalt ikke skal bli gravide. Er det mulig????? Jeg er 100% sikker på at jeg er en mye bedre mamma enn HI fordet, så hvorfor skal ikke jeg da få lov å få barn bare pga av at jeg trengte ks.Dessutten har jeg nå en så fantastisk sønn så jeg gir rett og slatt blanke i hva så trangsynte folk som Hi mener. Stakkar barna hennes som må vokse opp med en som har så mangel på forståelse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6211717
Del på andre sider

Eh ja- 'anonym' du er utrolig tragisk. kan egentlig ikke skjønne hvorfor du bryr deg så innmari om hva andre ønsker mtp fødsel?

jeg har valgt ks ene og alene fordi jeg ikke ønsker å gå gjennom en vaginal fødsel, og jeg ser det som en fullstendig selvfølge at jeg kan velge det.

selvvalgt ks burde være like selvfølgelig som selvvalgt abort. og for din informasjon siden du tydeligvis vet fryktelig lite, er det vel så mange som sliter med mer eller mindre alvorlige plager etter en 'normal' fødsel som etter et planlagt ks; f.eks store smerter, blødninger, revninger, analruptur, osv. Men hvis du er så kin på å deformere underlivet ditt for å komme i kontakt med urkvinnen- ja så deg om det.

men du burde kanskje ta et lite kurs i tolerans?

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6217459
Del på andre sider

trodde ikke innlegget mitt skulle skape en slik debatt, jeg MENER dere har jo så gode grunner for KS så hvorfor lar dere provoseres av min mening da???!!? det lurer jeg på.:-)

synes fortsatt det er tragisk at KS er en "mote" ting, for det er det!

og til de som har hatt akutte fødsler / plager tidligere...det skjønner jeg og da er det en GOD grunn til KS.

MEN de som bare ikke ønsker en vaginal fødsel (!!), og dermed tar KS ....helt utrolig tragisk.

Kom ikke her og si at alle som velger KS har tidligere komplikasjoner etc, mange er faktisk redd for og ødelegge seg "der nede" og det er så patetisk, hvorfor få barn da?!

"hovedinnlegger"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6232461
Del på andre sider

pssss: og til alle dere som har fysiske plager med ryggen,livmoren, magen osv! det er noe helt annet og da er KS kansje den beste løsningen for dere med fysiske plager !!

MEN mitt innlegg var hovedsaklig til dere som tar KS fordi dere ikke tør føde naturlig ! det kan være mange årsaker, fødselsmertene, angst, redd for og ødelegge sexliv, revne osv...det er helt patetisk mener jeg og dere burde kansje tenkt 2 ganger før dere ble gravide...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6232514
Del på andre sider

Annonse

Anonyme HI

Hvis du hadde giddet å sett øverst på siden er dette en spesialside for de som skal ta eller vurderer ks:

"Ingen må tro at et keisersnitt er en enkel løsning for mor og barn. Det beste er å føde naturlig. Men i noen tilfeller er keisersnitt det eneste riktige, enten av hensyn til mor eller av hensyn til barnet. For mor kan dette ha både fysiske og psykiske årsaker og begge deler er like viktige.

Denne debatten er ment som en møteplass for dere som kanskje skal ta eller har fått bestemt at dere skal ta keisersnitt."

Du må gjerne mene det du vil for meg, men vær så snill, ikke ta med disse meningene inn hit, da dette fungerer som et "skjermet forum". Sånne diskusjoner som du setter igang er helt ok, på skravlesiden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6232993
Del på andre sider

Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg leste det patetiske innlegget ditt. Da jeg leste innlegget ditt lengre nede på siden ble det enda mere patetisk. De som hadde komplikasjoner osv. var liksom "unskyldt" fordi de MÅTTE ta keisersnitt, mens "de andre" som du ramset opp - og da toppet du glansnummeret ditt - ikke var verdige til å bli mødre en gang.

DA kjente jeg at jeg ble alvorlig forbannet.

Jeg er 39 år og har nå gått gjennom mitt første prøverør-forsøk og er 16 uker på vei. Jeg har gjennom hele livet mitt vært plaget med ryggen og har uten å overdrive en over gjennomsnittlig høy smerteterskel. Er vel av forståelige grunner spent på hvordan svangerskapet vil gå, selve fødselen og ikke minst tiden etterpå med mye løfting og bæring av babyen da jeg i perioder er sengeliggende.

Uansett, har jeg hele tiden sett for meg at jeg skulle føde normalt, men pga en stor muskelknute på livmoren MÅ jeg muligens ta keisersnitt og er vel i følge deg "godkjent" mor.

At et voksent menneske som i tillegg er i ferd med å bli mor selv og som burde være den første til å være i stand til å føle og forstå gleden og forventningene til andre kvinner som er i samme situasjon kan komme med et slikt innlegg er meg en gåte.

Etter min mening er slike mennesker som har så lite grunnleggende forståelse for andre menneskers svake sider, redsler, angst og private valg i livet selv være den som burde tenke seg to ganger før de selv velger å sette et barn til verden.

Husk at vi alle er mennesker med våre svake sider, og du har vel som oss andre noen av dem du også, selv om du neppe er av dem som vil innrømme det - du er jo en urkvinne og da en primitiv sådan som gleder seg til smertene en fødsel vil gi.

Til opplysning håper jeg at muskelknuten min endrer seg gjennom svangerskapet og at den "strekker" seg slik at jeg av private grunner kan gjennomføre en normal fødsel slik som jeg ønsker. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke gruer meg til smertene for det gjør jeg selv om jeg har en høy smerteterskel - men som sagt mine valg er private og jeg fordømmer heller ikke de som velger annerledes. Uansett, om det er redsel for smerter eller "jåleri"...

Majoriteten av de som tar keisersnitt har nok måttet begrunne sine ønsker hos legen sin og selv om det muligens er noen som klarer å "mase" seg til å få ta keisersnitt så er jeg hellig overbevist at de er like gode mødre som de som har født normalt og jeg fatter ikke hvordan du i det hele tatt kan komme på noe så absurd at de burde velge bort barn i stedet. Det sier i hvertfall utrolig mye om din personliget og kvalifikasjoner som medmenneske.

Jeg er fristet til å si "stakkars barn som får en slik mor, blottet for empati og forståelse for andre mennesker" men, da er jeg på ditt nivå. I stedet vil jeg ønske deg lykke til i din nye rolle som mor og du må nok forberede deg på å svelge mange kameler i årene som kommer når du må forholde deg til mange av disse mødrene som du nå fordømmer. Jeg går ut fra at dette emnet er ikke det eneste du har fordommer om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6282572
Del på andre sider

Huff at det går an...

Det er trist å lese slikt i 2006... at noen kan "henge sånn igjen"...

Jeg gjennomgikk et KS i september i fjor etter 55 timer med rier. Da var gutten halvdød, men alt gikk bra takket være et meget hurtig KS. Jeg synes dette var helt fantastisk! Et lite arr langt nede på magen som ingen kan se, som grodde veldig fort, ingen særlige smerter og ingen komplikasjoner + at alt som før "der nede". Synes det var helt vidunderlig jeg!!!!! Hadde gruet meg til evt. revning, sying, smerter i underlivet og alt det som hører med til en normal fødsel. Har ingen sterke meninger om at dette må man igjennom om man skal bli mor. Man trenger faktisk ikke det i 2006!!!!! Jeg er enig i at det beste er nok og føde normalt, iallefall for barnet. For min del var KS en fabelaktig løsning, og om jeg skal ha flere barn vil jeg gjerne ha KS igjen!!!!!!!

Lykke til alle vordende mødre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6285058
Del på andre sider

Jeg endte opp med å ta keisersnitt, men det var fordi barnet mitt var veldig stort. Jeg gruet meg helt sinnsykt til å føde gjennom alle de 35 første ukene. Jeg har alltid "hatt angt" for det.. Men, så kom det da til det at de sa jeg antakeligvis måtte ta keisersnitt, og jeg ble litt lettet. Men før jeg fikk vite at jeg skulle ta KS, så gruet jeg meg ikke lengre til å føde. Jeg var så lei av å være tung, støl, full av vann osv osv, så jeg bare gledet meg til å "få'n ut!". Det er jo naturlig å føde vaginalt, kvinner har jo gjort det i alle år.

Og jeg er litt enig med at jenter bør IKKE la seg skremme av fødselshistorier. Tenk på en ting jenter: om en person sier "AU, jeg datt igår og fikk ett skikkelig kutt i kneet", ville kanskje en annen person bare reist seg opp og sagt "au, det var litt vondt". Ergo, vi føler ikke det samme. Jeg har hørt jenter ha sagt at rier/veer er noe av det verste de har opplevd, mens jeg selv synes ikke det var så ille..(hadde veer før keisersnittet ble gjort). Det er forskjellig fra person til person, og det er en grunn til at folk får flere barn.

Jeg, i ettertid, synes ikke akkurat at keisersnitt var det ultimate. For det første er man ikke ordentlig på beina igjen før en uke etter, og da har man fortsatt vondt for å sette seg etc. Og for det andre så kan mye skje med deg selv og barnet. Pga at barnets lunger skal presses tomme for vann i en vaginal fødsel, er risikoen større når de blir tatt med KS. Det er mange forskjellige ting som er mer risikabelt ved et KS.

Jeg selv var redd for å ha vanlig fødsel fordi jeg visste at hun var stor, men synes ikke alle skal få keisersnitt for enhver pris. Synes det er sløsing av resurser og mye annet. Jeg hadde ca 10 leger, barnepleiere, hjelpere etc inne hos meg under operasjonen, mens under en vanlig fødsel er det kun to.

Men for all del, om man vil risikere så mye, og tro at en vaginal fødsel er dødens, så må man jo bare stå på sitt. Men jeg vet hva jeg snakker om, jeg synes det ikke var spesielt kult med KS, etter kraftig feber og infeksjon i såret. Tenk på barnet du har i magen først, det ville hvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6310682
Del på andre sider

Om man har så sterke meninger om en sak, kan man vel i det minste signere med navnet sitt vel ? :)

Kanskje man i blandt skal tenke mer på seg selv, og ikke bry seg så mye om hva alle andre gjør for noe.. Alle har forskjellige meninger, og godt er det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6310688
Del på andre sider

Det er mange grunner til å velge KS. Mulig jeg ønsker meg det fordi jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap. Og hvis jeg får det denne gangen også, vet jeg hvor jæ.. vondt det kan bli. Jeg er helt for å føde "normalt", men til en grense. En skal ikke hetse de som velger det. En kan ikke føle andres redsel eller smerte. Noen har tross alt høy smerteterskel, og andre lav. Jeg kan jo si at jeg har en høy terskel. Og jeg må jo også si at det er mere hjelpemidler tilgjengelig nå, en for 1000 år siden. Gudsjelov!!!

Tragisk at du ikke tør å sette ditt nick under.

Da kan jo vi som gidder å svare deg "glemme" det også.

Ha en FIIIIn dag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6326636
Del på andre sider

Hmm

Jaja jeg skjønner jo hvorfor du er anonym da..haha ,noe jeg ikke skjønner er hvorfor du skriver innlegget??? hva er meningen med et slikt tåpelig innlegg..

Jeg ville heller ikke valgt ks jeg har født 2 barn fra før , men du som ikke har noe erfaring på området bør vel ikke utale deg om angst før fødsel..skal se at du etter fødsel sitter i gjenn med en grusom opplevelse og rett og slett ikke tør og gå i gjennom en fødsel til..skal du da ikke få fler barn da? Nei nei finn styrken din du og fød vaginalt håper du får en fin opplevelse, men vær klar over at alle har ikke det..

og psykisk angst er vell ikke noe og spøke med :( ta deg sammen og vis at du er voksen nok til å ta deg av et barn.

Hilsen en som håper å slippe ks

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202336-tragisk/#findComment-6399329
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...