Gå til innhold

Hvilke prevensjon bruker dere?

Anbefalte innlegg

Jeg brukte diverse p-piller før jeg ble gravid. Av alle merkene var jeg mest fornøyd med yasmin. Siden jeg ammer, har jeg begynt på minipillen conludag, og er så langt fornøyd. Jeg lurer imidlertid på hva jeg skal bruke "på sikt". Jeg er over 30.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6202290-hvilke-prevensjon-bruker-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell meg om hvordan Conludag virker på deg. Jeg har tenkt å begynne med den nå snart. Har tenkt å bytte ut kobberspiral med Conludag. Jeg brukte Conludag en kort periode for mange år siden, det jeg husker var at mensen ble svak men hyppig uregelmessig. Men hadde jeg brukt den over lengre tid, ville kanskje mensen ha stabilisert seg og blitt som vanlig. Har du uregelmessig mens for tiden når du bruker Conludag? Merker du noen bivirkninger i det hele tatt som kviser, vektøkning og humørsvingninger og nedsatt sexlyst?

Jeg har brukt conludag i 3 mnd, og ikke fått mensen ennå etter fødsel. Jeg har derfor ikke hatt noen blødninger ennå, så det er vanskelig å vite hvordan de blir når mensen kommer. Jeg har ikke opplevd hverken depresjon, nedsatt sex-lyst eller vektøkning. Jeg føler meg som "meg selv". Derimot har jeg litt uren hud, men det kan jo komme av hormonforandringer i forbindelse med fødsel. Men fordi det er en minipille må den tas til samme tid hver dag (kun 3 timers slingringsmargin).

Hilsen hovedinnlegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...