Gå til innhold

(Samme som skravle) Noen som prøver å "jage" oss til foreldrehjelpen. (Vet det er godt ment da men)

Anbefalte innlegg

Med en gang det blir lagt inn et spørsmål der er det alltid en eller annen som skriver sjekk foreldrehjelpen.net

Veit at det er et bra forum og at det finnes mye kunnskp og erfaring der, men det kunne det sannelig ha hvert på forumet her også om ikke alle blir henvist videre til foreldrehjelpen.net

Det er på langt nær så ofte "liv" på foreldrehjelpen som det er her på dib, dessuten veit jeg om mange som rett og slett sliter litt for å finne fram der inne.

Selv brukte jeg mnder på å forstå det forumet (vet det er flere med meg)

Ja, innrømmer at jeg kanskje noen ganger føler at vi blir litt jaget, i steden for å gi oss mulighet til å gjøre funksj./kron.syk.barn forumet her på dib litt mer "liv" og samtidig litt mer oppdatert.

Joikaboll@

Fortsetter under...

Hei! Først skal jeg si at foreldrehjelpen holder på at oppdatere sine sider så det skal bli lettere å finne veien dit. Ellers så er det jo et stort forum med mange underrubrikker, så det er bare å søke. Man kan også søke under "uleste emner" så er det de seneste innleggen som kommer hit. Når det gjelder "liv" på forum så synes jeg tvertimot enn deg men det er lov å synes forskjellig. Istedet for å rakke ned på andre forum kan vi ikke heller glede oss åt at det finnes et unikt forum som gir mange glede. Jeg har snart vært med der 1 år og jeg angrer ikke en dag. Hvis flere enn meg kan få like mye hjelp og støtte som jeg hatt så kommer jeg også å fortsette å anbefale foreldrehjelpen.

Kan ikke si at jeg har rakket ned på foreldrehjelpen akkurat, jeg har hvert der selv en god tid, men med litt problemer fordi jeg er nokså grønn, men om det er omgjøringer der inne er det kanskje håp for meg også :o)

Men her på Dib finnes det faktisk også et forum for funksjonshemmede og kronisk syke barn, så det jeg ville fram til er at det kan faktisk være mulig å kunne dele erfaringerher også, men slik som det er nå blir det litt vanskelig.

Og det fordi når noen stiller et spørsmål her blir dem anbefalt foreldrehjelpen. Og det er jo ikke så vanskelig å forstå at forumet her vil fortsette å "ligge dødt".

Jeg skrev innlegget av den enkle grunn at jeg hadde håpet at dette forumet også kunne hvert et forum som det er ment for.

For all del, jeg også anbefaler foreldrehjelpen, der finnes det jo mange som er "i samme båt", men det må da være mulig å stille spørsmål her også. Og håpe på svar.

Unnskyld, jeg skulle ikke sagt rakket ned, der overdrev jeg nok litt..jeg mente at man kan argumentere for å bygge opp forumet her på dib uten at man treng å si at det er vanskelig finne å inne på FH. En fordel til med FH er at det er et lukket forum, der kan man lettere stille spørsmål uten at hvem som helst kan lese det. Det er også veldig sosialt der inne. Trur det har med at gjøre at man må være innmeldt for å ha tilgang til hele forumet.

Jeg synes mange får svar her på dib også, pluss at dem blir tipset om FH. Jeg opplever at her på¨dib får man ofte svar på et konkret spørsmål man stiller og på FH så finner man "alt" pluss det sosiale osv osv.

Jeg måtte selv surre rundt litt før jeg ble kjent inne på forumet ettersom det er så stort. Ønsker deg velkommen tilbake til FH!

Helt i orden, snoka inne på FH et par timer i går kveld, men skjønner fortsatt lite.

Jeg var der en gang for noen mnd siden, da registrerte jeg meg og presenterte meg, men det var det eneste jeg fikk til.

Jeg får ta en tur innom litt oftere. Åssen får jeg forresten forandret på profilen min der? Om det er det det heter da.

Der det står om ens barn under innlegga.

For å endre profil går du på "profil"-knappen oppe på siden. Trykk på den, trykk så på "forumrelaterte opplysninger" til venstre på siden som da kommer opp.

Annonse

Hallo......må bare si at jeg er enig med deg jeg Joikaboll@, uansett hva vi spør om her inne er svaret, "prøv foreldrehjelpen.net" liker meg her på DinBaby jeg, må da kunne få svar her også........

Foreldrehjelpen sidene er flotte, det står masse der, men for min del er jeg grodd fast her på dib, og siden det finnes en side her makter jeg å bruke den.

At jeg er innom FH innimellom kan jeg jo innrømme :o)

Men det er her på dib jeg trives.

Sammen kan vi prøve å få litt mer ut av forumet her også.

Takk for foreldrehjelpen, sier nå jeg!!!! Har fått et alvorlig sykt barn i år og fikk tips om foreldrehjelpen her inne på DiB. Og uten FH hadde jeg ærlig talt vært sinnsyk nå, pga påkjenningen og sjokket det var å få et sykt barn. Der har jeg funnet så mye hjelp og støtte at det er helt fantastisk, og alle der inne vet noe om hvordan man har det, fordi de er i samme situasjon selv. Her inne er det faktisk ikke særlig støtte å få, for folk har ikke opplevd på kroppen hvordan det er å ha et funksjonshemmet barn. Jeg har skrevet noen få innlegg på skravel og småtroll, men opplever at folk skygger unna, og enkelte oppfatter jeg rett ut som skinnhellige.

Det tok meg max 3 dager å bli godt kjent på FH-forumet, og pga funksjonen med at man kan få opp alle uleste emner siden siste besøk, så er det mye mer oversiktlig enn her. Er heller ikke enig at det ikke er liv der, mye mer action enn på denne siden ihvertfall. Det koster heller ikke penger å være medlem av forumet, men jeg har meldt meg inn i foreningen for å støtte opp om driften, denne foreningen vil jeg ikke miste! Det er også godt at forumet er lukket, så ikke hvem som helst kan snoke og lese der inne, det er ganske mye private og dystre tanker og følelser som utleveres, og mange grusomme skjebner.

Var tidligere mye her på BiM/DIB, men føler at jeg ikke lenger har noe til felles med de kjerringene som pjatter og klager over utro menn, at barna sutrer eller er kresne eller litt forkjøla, og som konkurrerer i å sammenligne ferdigheter hos barna sine. Det blir rett og slett for banalt, sytete og overfladisk for meg.

Jeg sier ikke at man skall kutte ut DiB, det er et flott forum for overfladisk pjatt, og jeg hadde sikkert vært aktiv her hvis babyen min hadde vært frisk. Men ingen som ikke har et sykt barn kan virkelig vite hvordan det er, og da velger jeg å søke støtte hos likesinnede.

Jeg tror ikke noen prøver å jage dere inn på FH, men når det allerede finnes et forum som mange her inne har hatt god nytte av og hvor det finnes mange hundre brukere som kanskje har svart på de spørsmålene som blir stilt her allerede, er det naturlig at dere blir pekt videre.

Samme med bokstavbarna eller doktoronline eller hva det måtte være - alt til sitt bruk.

Her inne kan hvem som helst lese, oppsettet er vanskelig å følge med på og det er omtrent håpløst å følge opp egne tråder, søkefunksjonen er dårlig, og folk uten erfaring overhodet kommer med synsinger om ting på en måte som faktisk kan være sårende og vanskelig når man er ute etter støtte og hjelp.

Bygg opp her inne, for all del, men når 9 av 10 brukere her får god hjelp et annet sted også er det jo ikke så rart at det hintes om dette andre stedet.

Det er ikke en bruker alene som gjør dette...

Har prøvd å bli medlem av forelder forum men det har jeg ikke fått til. Skrev på et skjema om div. å meilet det av gåre har ikke hørt et pip. Er veldig vanskelig å finne fram der.

Annonse

Du trenger ikke sende inn inmeldingsskjema for å bli medlem av forumet.

Gå inn på www.foreldrehjelpen.net, klikk på logoen som kommer opp, og du kommer inn på foreningen sin hovedside. I menyen til venstre står det Forumet med lilla skrift, klikk her. DA først kommer du inn på forumet og kan registrere deg. Etter at du har registrert deg må du legge inn en liten presentasjon av deg selv og din tilknytning til funksjonshemminger før du får full tilgang til alle forumets seksjoner. Forumstrukturen er veldig annerledes enn her, men man blir fort kjent og nå synes jeg det er veldig oversiktlig.

Forumet er gratis, det koster ikke noe å bruke det. Det er foreningen det koster penger å være medlem av, jeg hadde vært forumbruker en stund før jeg bestemte meg for også å melde meg inn i foreningen for å støtte opp om driften av forumet.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...