♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Gjerne en side med enkel og god fiskeretter... vi trenger å spise mer fisk her i gården!!
Lillnita "Høygravid" Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Her er en oppskrift som selv barna mine elsker. Bruk en stor ildfast form og kutt opp gulrøtter, løk, brokkoli, blomkål og hva ellers du måtte like av grønnsaker, og legg dette i smurt form. Kok opp 1-2 (juster mengden alt etter hvor mange dere er). poser med karrisaus (det finnes diverse karrisauser både til kylling og fisk, det spiller ingen rolle hvilken du bruker) og bland inn 1-2 bokser creme Fraiche, kok opp og tøm over grønnsakene. Kutt deretter Torskefilet (jeg bruker Findus fileter i blokk) i ca 3cm tykke skiver, og legg dem på toppen av formen, krydre fisken med karri, dekk til med alu folie og stek på 175-200 gradertil grønnsakene er møre.Serveres med poteter. Hvis du vil kutte ned steketiden så kok grønnsakene litt før du har dem i forma og stek uten alufolie.
Nr-3-i-Magen Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 www.godfisk.no Har ikke prøvd den selv, men det sto at den skulle inneholde enkle og gode fiskeoppskrifter.
Tjatjo Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg synes dette er godt: Porsjoner og legg frossen marinertlaksefilet i aluminiumsfolie sammen med oppkuttet brokkoli, blomkål, gullerøtter, paprika, rødløk og minimais (eller hva man måtte ønske). Hell over litt olje og krydder og pakk inn porsjonene. Stek i forvarmet (ca 225grader) stekeovn i ca 30min. Del ut porsjonspakningene og server med f.eks dillsaus(knorr sin er veldig god) og ris. Jeg bruker en vifta i ovnen en del når jeg steker for å få litt fart på sirkulasjonen der. Veldig greit for den som ikke er så dreven på fisk i allefall =0)
monicah Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Gog gammeldags fiskegrateng fra findus med poteter, brokkoli og gulrot. Hvit saus med bacon eller skinketerninger oppi, skamgodt :-) Kok grønnsakene med en grønnsaksbuljongterning og pittelitt salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå