venter nr tre i september Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 heisann!!!! er du her?? hvordan gikk det med deg på st olavs i går?? går no fremdeles og ruger jeg også....hadde håpa jeg hadde født,men den gang ei....
venter nr tre i september Skrevet 5. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 5. september 2006 du husker forhåpentligvis at det var jeg som lurte på dette med modningsakupunkturen og jordmor ved st olavs tidligere ja...?? håper det :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Hei hei!! Ja her er jeg:-) Og husker det vettu (selv om hukommelsen riktignok er elendig om dagen;-) Jo i går, ja. Huff vi kom ingen vei, for det var legen som utførte hastesnittet forrige gang jeg fikk samtale med. Jeg syns det var ubehagelig, ble helt feil å snakke med henne da jeg bare ble sittende å prøve å ikke tenke på forriga gang:-( I tillegg syns jeg hun hadde litt feil fokus, rotet rundt i journalen fra de forrige fødslene og konkluderte med at det ikke er noen grunn til at jeg ikke skal føde normalt med utg.punkt idet. Grr! Da hadde hun sett i papirene i 5 minutter, glemt masse og kommet med feiluttalelser flere ganger. Hvorpå jeg sier at jeg ikke ønsker keisersnitt, men tenkte de kunne se på bekkenet mitt for å se om det er noen forklaring på hvorfor ting har blitt som de ble. Så sa jeg at jeg kunne tenke meg å ha en dato for et keisersnitt, men at jeg ønsker å prøve hvis det skjer noe før. Men vi kommuniserte nok dårlig sammen, og til slutt ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake neste torsdag og heller prate med en jordmor. De er bedre i å nøste opp i hva som skal til for at en skal føle seg trygg mente hun. Og har bedre tid.. Så det ble ingen avklaring foreløpig, kjenner at jeg trenger det snart!! Blir også så forbannet over at hun sitter å krangler på noe vi egentlig er enige i! Min største drøm er å få oppleve en fødsel som går bra, men vil ikke ta noen unødig risiko. Og når de da ikke engang vil se på meg for å finne ut om det ER en risiko, så føler jeg at den løsningen med et keisersnitt i bakhånd så og si, er det eneste som gir meg ro...Har ikke noen god forklaring på hvorfor det er sånn... Når i september er det du har termin da? Når som helst eller? Ble jo ikke til at jeg spurte etter den dama i og med at det ikke er avklart enda...Men neste tordsdag får jeg vel be om det...DA håer jeg iallefall at du har født :-)
venter nr tre i september Skrevet 5. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2006 huff å huff...skjønner deg så utrolig godt!! ganske lik situasjonen vår tror jeg. jeg er jo nede på sykehuset nesten daglig føler jeg..... :-( og jordmødre er helt ok,men jeg tror ikke jeg orker å snakke med en eneste lege til eller....de er like trasige alle sammen er min følelse nå iallefall...trodde liksom man skulle få hjelp av de jeg,men ser jo heller ut til at de får oss innlagt på østmarka/brøset enn på føden iallefall!! skal prøve å lage en kort verson av min story da... nr en ble tatt med planlagt keisersnitt 12 dager før termin pga at det så ut til å være et stort barn og han satt i seteleie.det stemmte det 4090gr å 52 cm lang 38cm hodemål. ble komplisert etter operasjonen og jeg blødde Veldig mye,2 ltr. har etter denne oplevelsen egentlig ikke lyst på et keisersnitt igjen... nr to kom ved vaginal fødsel. starta med vannavgang og hadde dårlige rier og det ble veldig langdrygt,fikk epidural og drypp og full pakke. etter 17 timer i senga på føden var det endelig full åpning og tid for å presse....pressa å pressa og etter dramatikk og panikk (12 stk jordmødre,leger,barnepleiere og vet ikke hva...) inne på fødestua kom jenta ut!!! hun hadde da ei stund satt fast med halve hodet ut.... jeg fikk iallefall litt av ei behandlig av alle disse folka som pressa på meg å f... ja!! ingen hyggelig opplevelse. men hun var iallefall stor! 5030gr 56 cm lang og 38 cm hodemål. på seksukerskontrollen i ettertid ble jeg lovt at ved en eventuell neste graviditet ville jeg få oppfølging av jordmødre/leger ved st olavs og de ville sette i gang fødselen eller ta keisersnitt to uker FØR termin.... dette har da jeg trodd nå i 22 mnd og når jeg er midt i situasjonen så er det ingen som vil stå for det de har sagt....ganske utrolig!!!!! de sier at jeg må jo skjønne at det beste er at det starter naturlig og skjer av seg selv. jo selvfølgelig,men trenger vel ikke å ta risken på en sånn hendelse en gang til vel...?!?!?! huff å huff,æ bli så frustrert å sint.men til ingen nytte. skal til ny måling av barnet i morgen og får høre hvordan det ligger an da igjen. men det er nå bare ei og ei halv uke igjen til termin,så noe MÅ skje snart :-) håper du fikk tråden i dette nå,ble langt alikevell,men må liksom forklare og da!! lykke til videre!!! og håper du får avklart noe mere på torsdag :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Hei igjen - middagstid med påfølgende lek, lekselesing og bading av guttene - men her er jeg igjen! Fy f... så irritert jeg blir på disse legene!! Har egentlig samme oppfatning som deg angående jordmødre, de er lettere å snakke med. Problemet er at i tilfelle fødsel/keisersnitt så er det legen som bestemmer! Vel, i mitt tilfelle har jeg bestemt meg for at det er JEG som bestemmer-for det er jo JEG som skal igjennom dette! Og ALLER viktigst, ungen min!! Jeg sa det til legen i går, at hadde jeg vært sikker på hva jeg ville, så hadde jeg ikke sittet der. Da hadde valget vært tatt! Hun skikkelig strevde da, så jeg, med å ikke kommentere at det er legen som tar avgjørelsen...koker når jeg tenker på det! Det høres ut som vi er i samme situasjon på den måten at de ikke HØRER! De bare bestemmer seg for at vi er småhysteriske og innbiller oss ting! Førstemann ble nærmest lagt i respirator fordi han var så dårlig etter fødselen. Så påstår hun legen i går plutselig - 8 år etter! - at han nærmest ble lagt i kuvøse sånn for sikkerhets skyld-"sikkert dårlig oksygentilførsel". NEI sier jeg, den ble målt bra de fant ALDRI ut hva som gjorde han så dårlig og DET er det som bekymrer meg. Og dessuten hva er vitsen med å dra frem gamle ting-det eneste jeg vet med sikkerhet er at denne fødselen ikke blir lik noen av de andre. Sånn er det jo bare, men jeg vil ikke utsette ungen for det dersom det er farlig. PHU dette ble langt dette også:-) Neste uke skal samboer bli med, han var ikke med i går og det var dumt. Hadde trengt han der så kansje han kunne overtatt der jeg ikke fikk snakke. Det blir jo fryktelig spennende i morgen da, å se på vekstestimeringen. Huff, skjønner at det må være nervøst for deg også. jeg hadde ingen store komplikasjoner etter snittet, men syns det var traumatisk pluss at kroppen var skikkelig hærja etter full fødsel OG keisersnitt. Det er det jeg er mest redd for...at ungen skal bli sittende fast igen... Hva føler du at du ønsker deg hvis ungen er like stor som de forrige? Jeg mener 38 rundt hodet - har aldri hørt om noen større!! Kanskje lurt om du bestemmer deg for noe før du er der, hva DU vil. Så er det lettere å unngå å bli snakket rundt.. Gå for den løsningen DU føler deg tryggest med. Kan ikke forklare hvorfor jeg er nødt til å ha den datoen der, med et keisersnitt, men sånn føler jeg det. Kommer til å argumentere sterkere for det neste uke. Lykke til i morgen, og skriv inn så jeg får høre hvordan det går!!!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Jeg dytter, så du husker å fortelle hvordan det går:-)
venter nr tre i september Skrevet 6. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2006 hei,hei!! da er jeg hjemme igjen.... og gjett??? ja jeg sto på mitt og fikk det som jeg ville.... ble målt til 23 % over gjennomsnittet i dag altså pr i dag litt i overkant av 4000gr. og de har jo en feil margin på 10 % så da kan ongen i "værste" fall pr i dag være ca 4400gr. så da sa jeg til legen at jeg ville ha time til keisersnitt i løpet av neste uke,og skulle det starte naturlig før den tid så prøver jeg vanlig fødsel..... vil jo aller helst det. det skjønte hun og syntes det hørtes fornuftig ut.... så gikk hun ut for å diskutere med overlegen. kom inn igjen og sa at det var greit,de ville sette meg opp på keisersnitt til termin... å nei sa jeg,det er jo en søndag det. ja da kan vi ta det påfølgende mandag da... men da sa jeg NEI!!! det tør jeg ikke ta sjangsen på sa jeg,vil ha det før neste helg! ok det var greit det... he,he.... ble hørt!!! endelig... så da blir det neste torsdag om ikke noe har skjedd enda!!!!!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Oi oi oi !! Så spennende!!!! Tenk, neste torsdag!!! Da er det bare å knipe igjen...eller håpe på at det starter, alt etter hva man ønsker i øyeblikket! Du har iallefall en sluttdato - etter neste torsdag kan du slippe å tenke på det!! Samme dag som jeg skal i samtale det:-) Var det hun høye litt voksne dama du hadde?? Sitter og sier ja, ja, ja og nikker mye? Østlending innbiller jeg meg..Tenk at jeg ikk husker navnet hennes etter hverken mandagen eller hastesnittet:-) Ble du roligere av å få den sluttdatoen? Har begynt å tenke på det jeg, at hva om jeg ikke blir roligere av det heller, så har jeg startet en masse greier og så er jeg like stressa:-) He he blir rarere og rarere på dette for hver dag jeg:-) Godt at de endelig hørte på deg!!!!!!!!!
venter nr tre i september Skrevet 6. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2006 hei igjen! hun legen jeg var til i dag er ganske fersk (og ung)hun... lene ett elr anna. men jeg tror jeg var til hun du mener på sist uke da jeg ble fryktelig sinna....mener hun sa ja,ja,ja hele tiden ja. og henne vil jeg ikke prate mere med!!! hun heter martiniussen... hun sa jo at viss vi ser bort fra forhistorien din her nå så...bla,bla... i alle dager da tenkte jeg det er jo nettopp på grunn av den jeg er her!!!!! så da orka jeg ikke si mere til henne... hun satte meg jo opp til ny ul måling i neste uke hun,men jeg dro nedover neste dag og snakka me jordmor og fikk den timen jeg var på i dag istedet... heldigvis !!!! :-) ja,ja godt å få ut litt agresjon her,he,he... skal no prøve å skrive til deg her inne om noe skjer før den 14 iallefall.... og ja jeg føler meg mye roligere nå som jeg har noe å forholde meg til ja. vet jo at det er maks 8 dgr igjen,og det er greit. er litt fra time til time etter humøret hva jeg ønsker :-) hormonell også vet du... når har du termin da? lykke til neste torsdag du også!! stå på dine ønsker og vær bestemt,heier på deg jeg!!! :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Hei igjen:-) Natt nå for meg egentlig, men skriver litt først.. Hun heter Martiniussen ja, det husket jeg nå når jeg så det! Skjønner ikke hvorfor de setter folk opp til samtale hos henne dersom hun bare sender dem videre uten å høre??? Har heller ikke lyst å treffe henne igjen, i alle fall ikke bli skåret i på nytt av henne...grøss! Jeg har termin 31/10, tenker jeg ønsker meg en dato for keisersnitt tett opp til termin da jeg egentlig har lyst å føde...rart at den datoen skal bety så mye men den gjør nå det:-) Hadde jeg stolt på dem, at de ikke lar babyen og meg gjennomgå unødig mye så hadde jeg tatt en prøvefødsel garantert! Men nå stoler jeg enda mindre på dem etter mandagen, litt komisk hele greia:-) Kanskje hjemmefødsel er tingen-ha ha! Ja du må forsøke å si i fra dersom noe starter, nå må jeg jo få med meg hva det blir, fødsel eller keisersnitt:-) Vet du kjønn? Forsto det sånn at du har en av hver så da er det jo bare artig uansett...Her blir det visst gutteflokk de luxe:-) Kanskje ei jente fra Kina om noen år? Hvis vi skulle bli gift og vinne i lotto:-) Nei nå må jeg legge meg,. har gått i ett heele dagen! Hei så lenge!
venter nr tre i september Skrevet 7. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2006 morn,morn!! er ikke såå lenge igjen til deg eller da.... men det er nok å tenke på når man er i en sånn situasjon ja. blir fryktlig lange dager innimellom synes jeg,men det er nok greit å ha to onger fra før så er man liksom opptatt på dagene alikavell. du får bare bruke tida frem til torsdag med å tenke å finne argumenter å slå i bordet med.... vær godt forberedt på hva du skal si så går det nok helt fint vil jeg tro!!! og skrekk og gru hvis det blir keisersnitt og hun legen dukker opp....da vet jeg ikke hva jeg sier og gjør altså!!!!! :-(( huff,huff kjenner jeg blir sinna bare ved tanken... nei vi får krysse fingrene,tenke positivt å stå på vårt!!!! :-) og jente fra kina ja.... hvem vet hva fremtiden bringer. he,he. kan jo hende lillegutt er ei jente også...uansett sikkert en nydelig liten krabat :-) jeg har ikke vissta hva det blir,men på ul i går så tror jeg hu dama røpa seg littt... tror det blir gutt her i huset også. så da blir det tøft å være jenta i midten me årene tror jeg... arti uansett hva det blir!!! vi snakkes!! :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 God morgen:-) Ja tida flyr, syns det har gått kjempefort denne gangen, så trenger egentlig de 8 ukene:-) Oi det er vel mer 7 når jeg tenker etter....gulp! Ja tror det skal gå greit neste torsdag, begynner å få mer og mer lyst å prøve å føde, så håper av jordmora skjønner hva jeg mener...At det ikke blir reprise på mandagen, da tror jeg at jeg bare reiser meg og går! Sambo skal være med, og selv om han ikke er min helt i dag akkurat (les dagens sutretråd for detaljer:-) så vet jeg at det vil hjelpe:-) Han i magen en hun i magen?? Ja vet du, vi har faktisk tenkt litt på det...Men tror vi bare "får til" gutter her i huset...Men hvem vet, var på kontroll for 2-3 uker siden, og da sa hun etter ul at hun hadde trodd det var ei jente..Men hun hadde ikke sett etter ordentlig, tenkte ikke på å spørre om hva som gjorde at hun tror det var ei jente. Men har film og bilde fra første ul som tydelig viser en tiss:-) Og JA det blir koselig uansett!! Hi hi, selv om jeg har veldig lyst på ei datter innimellom:-) Ja kan bli spennede å være jente midt mellom to gutter...Men fin balanse da!!! Fin harmoni i en familie med litt av hvert tror jeg...Og to jenter krangler jo endel har jeg skjønt, men det må man vel regne med uansett...Iallefall vil nok mine yngste to ha noen brytekamper:-) Åh jeg gleder meg til å bli trebarnamamma, familie på riktig, liksom. Mange rundt bordet og hærlig liv og røre i huset. Slitsom, men så artig!!! Det er bare det med å få dem på utsiden først:-) Jo jeg må nok være streng neste torsdag så jeg kanskje får ro på det de siste ukene... Vi snakkes ja!!!
venter nr tre i september Skrevet 13. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2006 hei igjen!!!!
venter nr tre i september Skrevet 13. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2006 må dytte denne litt oppover så du forhåpentligvis ser den da vettu..... he,he :-)
venter nr tre i september Skrevet 13. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2006 ville no bare si at jeg er like gravid enda,men skal møte opp til keisersnitt kl 7.30 i mårra så da blir det!!!! regner med jeg blir bort noen dager da,så vil bare du skal vite at det ble sånn.... så ønsker jeg deg lykke til i morgen og videre den tida du har igjen.... så kommer jeg til å se innom her om du skulle ha noe nytt å fortelle også. å ja jeg skal også legge inn rapport om hvordan det har gått med meg...selvfølgelig!! men nå skal jeg forsøke å få litt søvn før det braker løs..... hilsen fra meg :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Hei og nå kan jeg vel si GRATULEREEEEER!!! Tenk at du nå sikkert har han i armene dine!! Helt ufattelig!! Jeg etterlyste deg i går for å ønske deg lykke til, tenker på deg vet du! Jeg sitter klar med skoene på og venter på samboeren, nå bærer det ned for nok en samtale...Gruer meg til den, men gleder meg til avklaringen!! Kos deg med lillegutt, jeg er så ufattelig missunnelig, nå er all spenningen over og dere kan nyte hverandre....Puh - enda 6-7 uker igjen her...Ja ja, tiden går jo fort! Fint om du kommer med fødseslhistore, og lar meg høre hvordan det står til med dere! Klem fra
venter nr tre i september Skrevet 17. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 17. september 2006 heisann. ja da ligger vi her lillemann og jeg.nettopp ammet ferdig her no,så skal vi sove litt... keisersnittet gikk kjempefint,glad det ble det til slutt,for målingene har de bomma på ja..lillemann var stor han også.4810gr og 53cm lang. kom kl.10.53 på torsdag. vi blir no her på barsel til tirsdag...topp her. hvordan gikk det på torsdag for din del da* ko mmer innom her igjen... klem
venter nr tre i september Skrevet 23. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2006 dytter jeg...
venter nr tre i september Skrevet 23. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 23. september 2006 dytt,dytt!!! :-)
venter nr tre i september Skrevet 23. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 23. september 2006 prøver bare at du skal få lese inlegget jeg skrev til deg på barsel... som sagt alt bare vell med oss,det er godt å være hjemme igjen. lille Leon er verdens snilleste gutt :-) spiser,sover og er så fornøyd!! tenkte meg over på din baby sidene her jeg nå...men ser vel deg der ganske snart også :-) lykke til videre,stå på!! håper du får sett dette innlegget nå da iallefall,vi snakkes :-) klem fra lille Leon og meg....
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 26. september 2006 #21 Skrevet 26. september 2006 Hei der!!! Nå prøver jeg for tredje gang å endelig svare deg på dette innlegget, har skrevet to laaange innlegg tidligere og rett før jeg var ferdig ble de slettet!! Skikkelig skynder meg nå for at det ikke skal skje igjen:-) Først og fremst: GRATULERER!!!!!!!!!!!! Leon er et nydelig navn, på en helt sikkert nydelig gutt!! Så flott at han sover mye også, spesielt når man har to fra før vet man å sette pris på det tenker jeg:-) Hvor gamle er de du har fra før, har vi snakket om det? Mine gutter er 7 og 1,5. Foressten hadde vi Leon på navnelista sist, men en fjern kompis av sambo har en som heter det, så vi endte opp med Linus. Fornøyd med det også da:-) Det gikk fint på samtale, har blitt satt opp på snitt på termindato. Vi har dessuten vært inne og snakket taktikk i forhold til fødselen dersom den starter før. Jeg føler meg masse roligere, heldigvis! Gleder meg litt nå, samtidig som jeg nyter de rolige dagene hvor jeg kan finne senga så snart guttene er avlevert, he he..Stille før stormen følelse, vet det blir ikke samme roen om noen uker.. Så da har jeg maks 5 uker igjen i dag. Har tidligere følt at han kommer før, men nå er jeg ikke så sikker..Ingen tegn enda iallefall, på at noe skjer. Men skal inn til modningsakupunktur 12/10, så tiden vil vise! Har veldig lyst å høre hvordan det går med deg, få fødselshistorie og hvordan er formen og såret? Jeg "tør" ikke skrive mer akkurat nå, for nå er jeg redd det forsvinner for meg en tredje gang he he! Men vi får holde hverandre oppdatert, til jeg kommer over på dib jeg også:-) KLEM!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 29. september 2006 #24 Skrevet 29. september 2006 Dytter igjen... Var inne å så etter deg på dib, der er jo nesten bare anonyme der inne! Og litt sur stemning og, mulig jeg var uheldig med innleggene jeg leste da... Håper det bedrer seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå