Snupi76 Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei alle sammen! Jeg var hos min akupunktør i går, og hun fortalte meg at det kunne hjelpe å spise masse fersk ananas i tiden etter innsetting, fordi det er et stoff i frisk ananas som gjør at egget lettere får festet seg. Så da tenkte jeg på alle dere som ruger nå da vet dere, og tenkte at dere kanskje ville høre det rådet dere også! Fersk ananas er jo ikke det verste på jord å spise??? Lykke lykke til alle sammen, jeg følger spendt med på dere og krysser fingrene for dere. Lenn - jeg er helt sikker på at denne gangen skal alt klaffe!! God-følelsen er på plass. :-) Masse klemmer fra
Snooopi Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 takk for tipset! Det skal jeg jammen prøve neste gang )
*Lenn* :-)) Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Så koselig med en liten "ekstra" hilsen til meg ) Ja godfølelsen er her også.... Denne gangen skal det klaffe !!! J A ***** Skal jammen kjøpe en fersk ananas om de har på butikken. Er på dag 4, men det gjør vel ingenting....... Spennende med akupunktur - jeg har også fått det denne gangen. Har ikke hatt det på de første 3 forsøkene. Men har trua ) Holder du til på Riksen...? Er litt vanskelig å holde styr på alle her ;o) Blir så mange liksom;o) Bruker du klinikk Fjeld du også? Hører om mange som gjør det. Jeg holder til på St.Olav, men bor på Østlandet. Fikk tak i en meget dyktig aku i Tr.heim. Håper det hadde noe for seg ) !! Klem fra
Snupi76 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2006 Hei igjen! Ja, jeg holder til ved Riksen. Det er ikke så rart om du ikke holder styr på meg, jeg er ikke veldig aktiv med innlegg enda, men leser flere ganger om dagen. Jeg skal inn til uttak før i uke 49, så derfor er jeg ikke fullt så aktiv... Jeg går hos en akupunktør i Asker som holder på å ta doktorgrad på kvinner som er ufrivillig barnløse, og om akupunktur kan være med å hjelpe å få barn. Det angår i utgangspunktet ikke meg, siden det er min mann som har dårlig kvalitet. Men - hun er jo superinteressert, og har hjulpet mange med akupunktur ved IVF. Spesielt ved innsettingen, som hun mente var den viktigste perioden å sette nåler. For å få maksimalt blodomløp! Når jeg var hos henne spurte jeg om dette med at agget kunne dette ut, og hun sa at det skjedde kun hvis egget ikke festet seg, og det vet vi jo...! Men det var da hun sa at vi måtte spise frisk ananas, fordi den inneholdt et festestoff... Går jo an å prøve, sier jeg!! Jeg er kjempespendt på hvordan det går med deg, jeg står her på sidelinjen og heier alt jeg kan. Du er heldig som er ved St Olavs, jeg tror jeg hadde valgt det også hvis jeg visste jeg kunne velge før gyn. sendte inn søknaden vår... Velvel.. Lykke til da, vi "snakkes" snart! klemmer
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Hei Snupi76:-) Takk for tipset - klart vi skal prøve dette når vi er rugere utpå seinhøsten. Sitte i sofaen med pledd og TV og masse god, fersk ananas:-) Håper du får tida til å gå fram til spraystart, kanskje vi skal korte tida med en kaffe når tida nærmer seg? Klem så lenge
vår68 Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Andre tips til å hjelpe egget å feste seg, som jeg har fått fra min akupunktør er; spise en halv dispril hver dag fra og med dagen for egginnsetting, gå turer hver dag i rugeperioden for å holde blodsirkulasjonen oppe(ikke dagen etter innsetting), drikk varmt, kle deg varmt så du ikke fryser, spise sunt under hele forsøket (mye proteiner), kose deg og slappe av i rugeperioden så godt du kan. I tillegg har jeg tro på akupunkturbehandling som også øker blodsirkulasjonen. Lykke til!
UngVoksen-over termin Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Jeg har lest flere steder at folk ikke har tid å ligge etter å ha tatt progestan. Og mange klager over mye kliss og utflod av dem. Det er UTROLIG viktig å ligge i ro i ca 20 min etter på! Derfor; sett klokka på ringing 20 min før du må stå opp.. gå ut på badet, putt inn progestanen og legg deg i gjen! Det siste du gjør før du legger deg til å sove er å ta progestan (etter evt. sex) Jeg har aldri merket noe til progestanutflod eller kapsel biter... så kanskje det har noe for seg å ligge lenge, slik at det blir absorbert og babyen får masse å feste seg i? Truse innlegg er jo påkrevd ;-) Først i dag merket jeg litt - men jeg lurer på om det kan være fordi egget festet seg? (rugedag 4 i dag) og det er 6 dager siden befruktning :-) Ville bare minne dere på det ;-) Klem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå