Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 er 9 dgr på overtid, jordmora mi undersøkte meg og sier jeg er moden... har 3 cm åpning, noe jeg kan hende jeg har hatt lenge ( takk mordningsakupunktu), slimproppen har gått for ca 1 uke siden, og nå har jeg endel blod-slim-utflod... ( sorry:) tegningsblødning? har en del mensenmurringer, det er vel det som kalles maserier? Hvor lenge gikk dere fra dere hadde tegningsblødnig til hele sullamitten starta? bm DRITLEI!!
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Hei.. Det høres ut som det ikke er langt igjen nei! ) Jeg er 10 dager over å har ikke sett hverken slimpropp, blod eller noe jeg....*sukk*...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 trust me, skjønner hvordan du har det! Til trøst sa jordmora mi at vi ikke skal være så opphengt i denne slimproppen. Både den og vannet trenger ikke gå før alt er i gang da... Men trøster meg med at det iallefall er åpning. Virker som mange her inne blir satt igang, men hos meg vil de ikke gjøre det, til tross for at han er en stor baby... Det værste er alle som maser, ringer, sender sms og mail.. .får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke føder! Har fortalt alle at jeg skal varsle med en gang noe er i gjære, men alikevel er det enkelte som sender meg 2-3 sms pr dag og maser! Nå har jeg slutta og svare, men da ringer de bare til familien min, hehe
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg kjenner igjen det med sms/telefonmasing ja...jeg har rett og slett gitt beskjed om at det er slitsomt og at jeg sier ifra når det skjer, har lixom nok å tenke på selv!! Det er akkurat som om JEG ska vite når hun kommer, jeg lurer ju like mye og mer når babyen vår kommer....vet ihvertfall hvordan jeg skal bete meg når noen andre i min nærhet blir gravid..........
msbu Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Opplevde selv å gå 9 dager på overtid forrige gang, til tross for at slimproppen gikk 2 uker før termin... Jeg hadde da en JM med tæl i. Da jeg var på såkalt overtidstime hos henne, ble jeg undersøkt vaginalt. Hun konstanterte ca. 3 cm åpning og bestemte seg for å gjøre sitt for å sette igang fødselen. Hun brukte fingrene til å tøye åpningen (livmorhalsen/mormunn), og ga meg deretter beskjed om å ta med kjæresten og dra på føden (må nok legge til at jeg hadde kjent forandringer den dagen, og var forberedt på at noe var igang, ikke skikkelige rier, men jeg gjenkjente aktiviteten i magen/underlivet fra første fødsel). Vi dro innover til sykehuset utpå ettermiddagen/kvelden, og få timer senere lå jeg der med en velskapt datter i armene - herlig! Altså. Har man åpning, så kan man sikkert jukse litt selv, slik JM gjorde. Det å tøye åpningen vil kunne sette fortgang på fødselen, selv om det sikkert ikke er anbefalt av de høye herrer. JM ba meg den gang om ikke å si noe om det hun hadde gjort til personalet på sykehuset, for de likte ikke at hun gjorde det. Men hun sa at det var det de selv gjorde på overtidstimen på sykehuset... Ellers vil sex kunne sette fortgang på fødselen da sæden inneholder stoffer som visstnok slekter på prostaglandiner og vil kunne hjelpe til å sette igang fødselen. Fysisk aktivitet er vel også med på å få ting i gang, men babyen kommer jo ofte ikke før den er klar for det, uansett hva man gjør... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 bra det finnes jordmødre med tæl:) Har 3 cm åpning, og alt er modent. Sist tøyde hun som hun aldri hadde tøyd sa hun. Hun hadde aldri vært så hardhendt sa hun, hehe, men jeg synes det var helt greit. Jaja, regner med det er en stabukk som kommer da... ny stripp i morra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå