RompeRock Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 fått kommentar fra en fremmed, på at jeg er gravid ) Litt ambivalent følelse etterpå... fint at hun så jeg var gravid, og ikke bare feit liksom ;o) Hun spurte hvor lenge jeg hadde igjen; så jeg sa at jeg ikke har termin før i februar. Kommentaren hennes da var: "Å såpass ja"... Ehh, hva skal det bety? At jeg ser større ut? Hmmm... Eller at det jo er en evighet til (akkurat som jeg ikke allerede "vet" det...) Fra en usikker og overtolkende
ejiec++ Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 en på jobben min ble helt sjokkert i dag da jeg sa at terminen er i februar, kommentaren jeg fikk var : kanskje det er to.... Er lei av sånne kommentarer egentlig. Folk kan holde meningene sine for seg selv - JEG har IKKE spurt om deres mening.....
Piraka Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Ikke tenk på det. Folk sier så mye rart og det er mange dumminger der ute. Hun kan ha ment alt fra "ja, da har du lenge igjen" til "jøss, det hadde jeg aldri trodd". Poenget mitt er bare at hun er en fremmed og at du umulig kan få vite hva hun egentlig mente siden du ikke kjenner henne. Og spiller det noen rolle egentlig? Jeg er av dem som blir kjempestor når jeg er gravid, men i grunnen er det mange av oss som er sånn. Uten at vi skal ha tvillinger for det Deilig å se gravid ut, da, og ikke bare feit, uansett!
kokosbolle Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg har det helt motsatt. Her har kun pupper og mage vokst, og kula er ikke stor. Jeg er 23 uker, og har ennå ikke fått spm om termin eller babyen eller noe som helst! Blir deppa av det også, vil ha gravidkule nå! Når jeg forteller at det er under 4 mnd til termin, blir folk skikkelig overraska. "Er du kommet så langt, liksom?" "Det er nok en liten gutt" osvosv.. (nå er det en gutt, da, hihi, men han kan godt gjøre mer ut av seg fra utsiden) Merker den begynner å komme seg, så har vel forhåpentligvis skikkelig kule i løpet av et par uker )
Villemo3 Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Ja, samme her. Er dritlei av at folk tror de kan si hva som helst så lenge en er gravid. Fikk raskt mage både første og andre gang, så jeg har også fått mange sjokkerte kommentarer: skal du ikke før i mars??? Oj!! Og så er du så stor...Blæh!! Var hos jordmor i går og hun konstanterte at livmoren min har kommet opp (eller hva vi nå skal kalle det), så er det i hvert fall en baby inni der da, og ikke langt, langt nede (som svigermor har vært så velvillig til å informere om - ifølge henne er det nemlig ikke noen baby inni magen min nemlig, bare fett. Livmoren kommer nemlig ikke opp før mange måneder...)
RompeRock Skrevet 5. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2006 Tok meg bare litt nær av det, for er jo ikke vant til å få kroppen min vurdert og kommentert av fremmede :o/ Dessuten er jeg visst generelt litt nærtagende i dag... Men det er vel bare å venne seg totalt fremmede menneskers blikk og kommentarer. Egentlig synes jeg det er rart at fremmede tar seg en slik frihet... Jeg ville aldri ha gjort det. Menmen )
RompeRock Skrevet 5. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2006 Til villemo3 Fy, for en frekk svigermor du har... Livmora kommer jo raskt opp av bekkenet den. Hmf! Tror hun må lese noen svangerskapsbøker ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå