Gå til innhold

Hvor mye er dere i aktivitet etter ks?

Anbefalte innlegg

Hei

Det er nå 10 dager siden min deilige datter kom til verden ved hastekeisersnitt. Jeg lurer litt på hvor mye dere er i bevegelse ev. om dere gjør noen øvelser osv.

Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye en kan tilate seg. Har gått et par korte turer etter at jeg kom hjem. Orker ikke så mye kjenner jeg. Må også ligge flatt ned et par ganger i løpet av dagen da jeg føler jeg blir sliten i såret av å sitte mye og amme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6201038-hvor-mye-er-dere-i-aktivitet-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk korte turer som ble lengre etterhvert som jeg ble bedre. Men det er greit å ta det med ro og høre på kroppen. Måtte også legge meg flatt innimnellom.

Nå er det 7 uker siden ks, men jeg er ikke helt bra. Har mye smerter i såret,men jeg tror ikke det er så vanlig. De flese er nok klar for lett trening ol etter 6 uker.

jeg tok hastesnitt for 11uker siden. for 3 uker siden begynte jeg å føle meg som et menneske igjen. hadde heller ville brukt tia på å komme skikkeli i gang før jeg hadde starta med lett trening. etter 2 uker var jeg masse på farta, gikk turer. det som skjedde var at jeg falt rett i bakken igjen. jeg måtte slappe mer av. prøve å sove når babyen sov osv. plutselig en dag var energien tilbake igjen!! så tvang jeg meg selv til å legge meg ned for å amme hver eneste gang jeg hadde mulighet. for å få hvilt meg litt ekstra!!

Jeg tok ks for 9 mnd siden, og kom meg forbausende fort. Syns jeg var i normal form igjen etter 8 dager, men kjente såret (ikke vondt). Jeg var ute å gikk lange turer hver dag, men var veldig nøye med å ikke belaste såret med løfting, var forsiktig med hvordan jeg kom meg ut og inn i sengen/sofaen, og var nøye med å hvile meg mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...