Gå til innhold

Jeg har født!!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verdens nydeligste og deiligste jente kom til verden 1. sept -på termin!!!

Vannet gikk om natten, og det fosset skikkelig! :) Det føltes som om det spratt en champagne-kork! Har hvertfall aldri komt meg så raskt på bena de siste fire månedene ;)

Siden jeg hadde seteleie, dro vi til sykehuset med en gang. Der ble det satt i gang med sparketest og sånn. Videre ble det satt klyster (noe jeg hadde grudd meg til, men ikke ekkelt altså!) og vi ble plassert på fødestue. Så var det bare å begynne å jobbe med riene som begynte å komme... Og som jeg jobbet! Pustet og peste, okket og stønnet meg fram til 5-6 cm åpning! Flink jente!

Men da var det nok! Jeg var ikke lenger tilstedet og min kjære begynte å bli småredd! Jeg hadde så vondt og sa at nå orket jeg ikke mer! Og epidural ble bestilt...men det gikk en time før jeg fikk! Den verste timen i hele mitt liv, men så kom jeg til himmelen!!!

Etter at jeg fikk epidural ble jeg i godt humør igjen og begynte å prate og le litt :) Det var selvfølgelig fortsatt vondt, men på en annen måte. Jeg jobbet videre ri etter ri. Og tilslutt mente jordmor at nå var det på tide at jeg kunne begynne å presse, men det var ikke legen enig i!!! Og siden det ved setefødsel er legen som bestemmer, måtte jeg pent vente....i 2 timer til!

Men så var det endelig på tide!!! Det var helt merkelig å skulle begynne å presse ut babyen! Det hele var over på et kvarter! Og for en lettelse! :)

Så fikk jeg babyen på brystet og tårene rant hos både meg og min kjære! Hun var helt nydelig perfekt og tittet forsiktig opp på sine stolte foreldre! En ubeskrivelig følelse! Jeg lå der og bare nøt stunden, mens legen sydde ivrig...ble et lite klipp på meg og en liten rift... :-/

Nå er vi vel hjemme. Og alt er bare kos! Hun er kjempesnill og sover nå søtt i sengen sin!!

Dette kan virkelig anbefales ;) Gled dere!

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!!

Skrevet

åh gratulerer så masse. Så bra at alt gikk bra, selv ved setefødsel.

Jeg går og venter på riene skal begynne. Har kun noen små sammentrekninger, men håper ikke det er så lenge til jeg kan skrive min fødselshistorie.

Men igjen Gratulerer!!!!! Kos dere masse med den lille =)

Skrevet

Lykke til med riene!!! Gleder meg til fødselshistorie! :)

Skrevet

Det hørtes ut som en fin setefødsel. Skal ha setefødsel på KK i Bergen selv og håper jeg får like god erfaring som deg:)

Skrevet

Det var på KK jeg fødte. Og de er bare helt fantastiske der! Kjempeflinke og god kompetanse på dette området! Lykke til! Det går nok kjempebra! :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Gleder meg til det blir min tur! Lykke til videre!

Skrevet

Fantastisk! Dette rørte et hormonellt hjerte! Gratulerer så mye med den lille jenta! Og ja, jeg gleder meg til det er min tur..;)

Skrevet

Gratulerer så utrolig mye, gleder meg veldig;-)

Skrevet

Gratulerer så mye, nå er d 3 dager til jeg har termin:-)

Skrevet

Gratulerer en masse!

Klem

Skrevet

GRATULERER!!! Godt jobba, nå kan dere bare koose dere sammen!!

Skrevet

hei.. gratulerer så mye med jenta:-) jeg fødte også i fot/sete leie.

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta. Har hun fått noe navn enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...