stratos Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Søndag kveld startet med uregelmessige rier. Utover natten stabiliserte riene seg på hvert 7 minutt. Spenningen over å endelig være i gang satt i kroppen og det var vanskelig å sove mellom riene. I halv sju tiden på morgenen dro vi på sykehuset. Riene kom jevnt og fast hvert 5 minutt og åpningen var blitt ca 6 cm.Flotte greier:) Smertene var overkommelig. Jeg drakk masse varm te og vandret litt rundt mens stratoskjæresten fikk seg "en time på øyet". Da riene tiltok i hyppighet og intensitet benyttet jeg meg at badekaret. Det var fantastisk deilig og lindrende å senke kroppen nedi varmt vann. Kjæresten min bare fylte på mere varmt vann etterhvert. Jeg satt i vann helt til trykketrangen meldte seg. Så gikk jeg over i dobbeltsengen hvor jeg hadde en stor saccosekk under/foran magen mens jeg satt i knestående. Kjæresten min masserte meg på ryggen, gav meg vann og tørket panna med kald klut. Du verden hvor godt slike småting var. Etter få pressrier kom vår lille, flotte datter til verden. Vitale mål var 3430 gram, 50 cm og hodeomkrets på 34 cm Den overveldende følelsen av å få ett velskapt, nyfødt barn oppå magen kan ikke beskrives med ord. Det føles stort og jeg er imponert over skaperverket. Vi hadde på forhånd bestemt oss for å dra hjem så snart som mulig. Så etter at barnet var kontrollert av barnelegen dro vi hjem. Det var da 4 timer siden jeg fødde.Jeg følte meg i fin form og hadde ikke revnet nedentil så intet var til hinder for hjemtur. Det var godt å være hjemme igjen med fri tilgang til dusj og mat. Kjæresten min blir hjemme disse to første ukene så da får jeg slappet av og kan gå å hvile når jeg vil. Jeg takker for ei flott tid sammen med dere alle her inne og ønsker dere som venter lykke til med siste ventetid og den forestående fødselen. Det er uten tvil verdt ventetiden:) Stor klem
Linda - mor til to! Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Åh, for en flott fødselshistorie! Gratulerer så mye med ny stratosbaby! Kos deg masse i tiden som kommer, dette er virkelig kos )
Edelweis Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 jeg bestiller en slik rolig å behagelig fødsel jeg å=) i tilegg en så rolig å avslappet kjære under fødselen=) gratulerer så mye!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer!!!! Sånn fødsel vil jeg og ha! Hvordan klarte du å ikke revne? Er det mulig å slippe unna??
komplett familie Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer så mye =) Hørtes ut som en fin fødsel det. Du får nå kose deg masse med jenta deres.
ღneneღ Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer med jenten!! Enig med deg at ventetiden så absolutt er verdt det! Kos deg!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Hellane! Gratulerer sååå mye med lite nurk. Og for en deilig fødselshistorie? Gid det alltid går så smurt... *bestiller en sånn en jeg også* Kos dere så masse med poden, godt at du fikk kommet deg hjem så fort og fikk slappe av.... *klappe på* Gratulerer igjen
msbu Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer så mye med den lille. Selv har jeg akkurat kommet over i 3. trimester, så jeg må nok belage meg på å vente en stund ennå, men jeg gleder meg til nurket kommer ut til oss..
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer med en perfekt baby og en flott fødsel!
Gjest Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 gratulerer med mini stratosen !!! håper jeg også får en slik fin opplevelse. kos dere masse,og gratulerer nok en gang =0)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 GRATULERER!!! Kos dere med den lille!!
Møøø Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Hørtes jo ut som en drømmefødsel ) GRATULERER så mye!! Kos dere masse! Tida går altfor fort når de er så små, plutselig er de store...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2006 #16 Skrevet 5. september 2006 Sånn fødsel vil jeg ha også!!! Og vil hjem etter 4 timer!! Gratulerer med den skjønne datteren deres da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå