Gå til innhold

festet seg i seteleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos ny jordmor her om dagen, og hun hadde ikke fått med seg at lillegutt foreløpig ligger i seteleie.. er uke 36 i dag.. hun klemte og kjente på magen min og kunne konstatere at lillegutt hadde festet seg.. jeg så rart på henne og sa at han ligger jo med rumpa ned.. hun ble litt flau og hentet en annen jordmor, som også mente at hodet lå nedover.. det hele endte med at jeg måtte ta en UL, som nok en gang viste lillegutt i seteleie.. tar jordmor ofte så feil? hvis jeg ikke hadde gått til hyppige kontroller, og vist at han ligger i seteleie, så hadde jeg jo trodd på jordmor og gledet meg til normal fødsel.. Lillegutt er ikke så liten, så det blir keisersnitt dersom han ikke snur seg..

Synes det var litt skummelt jeg at de kan ta så feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, snålt at jordmor kan ta så feil...

jeg ville bare tipse deg om at akupunktur kan snu babyen, det skal ikke være like vondt som "manuell-snuing"

lykke til med fødsel !

Skrevet

Ja, det hørtes skummelt ut ... Jeg måtte også ha to jordmødre til å kjenne på magen min i går, fordi jordmora mi ble litt usikker på hvordan leiet egentlig var. Begge mener hodet ligger ned, men at det er ganske høyt, bevegelig og ikke festet. Det rare er at han ikke ligger med ryggen mot ene siden av magen og bein/armer mot andre siden, men tvert imot ligger han som en frosk, med ryggraden opp langs magen min og beina ut til hver sin side ... Håper det stemmer, det da. Det var like før jeg fikk en UL, men de følte de ble sikre begge to til slutt. Får UL hvis hodet ikke er festet om en uke, så jeg håper han fester seg, og at jeg ikke går i fødsel før det hvis noe er galt...

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg i går. Hadde vikar-jm og hun sa "ja her kjenner jeg hodet, men den er ikke festet" Nei det er ikke hodet du kjenner, det er rompa, ham er i seteleie, også viste jeg henne hvor hodet er. Er du helt sikker, spurte hun? Ja, jeg er helt sikker, jeg er i uke 38 og skal ha planlagt ks neste uke så jeg er helt sikker.

Nå har dem ul der så hun så ganske kjapt at jeg hadde rett.

Hun sier at det ikke er ofte at det er vanskelig å sjekke hva som er hva, men her var det. Men som hun sa, dersom hun hadde tvilt og ikke hatt ul på kontoret så ville hun sendt meg til ul.

Skrevet

Jenta mi lå i sete leie, jeg var hos en annen jm en hu jeg pleier å gå til. hu sa att jenta lå med hodet ned, men jeg hadde kjent mye liv neden til. men trodde det kansje var hendene hennes. så var jeg på sykehuset på grunn av vondt, da fant dem ut att hu i seteleie og hadde ligget sånn hvertfall en mnd. hu ble liggende sånn hu, hu kom med foten først også var hu 4030 g. legen sa hu skulle bli bare 3200g. så jm hadde tatt feil på åssen hu lå.. så vi fikk oss en stor overraskelse når hu kom..så alle kan ta feil..

Skrevet

Min første fødsel var i seteleie og 2 jordmødre og 1 lege mente hodet var festet samme dag dro jeg på ul fordi hjerte var for raskt og ungen den lå i seteleie.Dette var i uke 35.og de på ul sa også at det ikke var plass til at den kunne snu seg igjen.Fødte i uke 36. vaginalt seteleie.Uten noe problemer.

Denne gangen er jeg i uke 34 og hode skal vistnok ligge ned,men jeg tror ikke noe på det enda og sa det til jordmor at sistgang tok de feil og da så ho at det er lettere å kjenne etter i 2 svangerskap en første.

Men ho jeg har nå virker eldre og flinkere så vi får se.

Skrevet

Veninda mi fekk ein setefødsel på Storken i Bergen uten at nokon hadde hatt mistanke om det før. Alle blei stressa når jm fikk bek i handa då ho tok etter det ho meinte var hovudet.

Jenta mi ligg diagonalt, og hovudet er oppe på venstre side, trur eg. ingen ul har vist meg dette, men som fleire andre har ho mykje aktivitrt ned og på høgre side. Er i uke 32.... ho kan vel snu seg enno?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...