Gå til innhold

Har dere sendt inn søknad om fødselspenger ennå??

Anbefalte innlegg

Og er alle disse skjemaene like over hele landet? arkene jeg har fått består av del 1 og del 2 de er hvite vanlige A4 ark od øverst står det krav om fødselspeneger.. Syns ikke det er så lett og fylle de ut jeg.. Det er en egen del der det står: barnets fødselsdato? Hvormange barn fødte du? Hvor fant fødselen sted? Kan vel ikke svare på sånt ennå! Står også at attest fra lege må vedlegges ang termindato? + masse masse mer som ikke er så lett og svare på..?????

Fortsetter under...

Jeg har fyllt ut skjemaet og sendte det for noen uker siden. Du fyller bare ut de tingene du vet. Det viktigste er at du fyller ut dekningsgrad for fødselspenger, fordelingen mellom mor og far kan gjøres senere. Du fyller selvfølgelig ikke ut når barnet er født etc., siden du ikke vet dette. Trygdekontoret fyller sikkert selv ut dette når de får melding om fødsel. Når du var på ultralyd skal du ha fått med et skjema der det står terminen din, denne kan du kopiere og legge ved søknaden.

Jeg syns det var greiest å bare få sendt avgårde skjemaet og så tar jeg kontakt dersom jeg ikke hører noe fra tk i nærmeste fremtid.

Annonse

Nei, har ikke sett på det enda. Har skrevet ut papirene (ligger på nettet), men ikke fyllt dem ut.

Angående bekreftelse på UL-termin, noen sier man kan kopiere det blå UL-arket, andre sier det må bekreftes fra legen. Sender alle kopi av det blå arket og det holder eller?

Jeg snakka med Trygdekontoret i går. Hun ville ikke ha tilbake skjemaet før i slutten av november , tidligst! Gjerne 8. desember sa hun (jeg har termin den 9.!). Varierer vel fra sted til sted.

Nåd det gjaldt attest fra legen, var det helt iorden med en kopi av helseskjemaet.

Og så var det veldig viktig at man ikke kryssa feil i ruta med 80 eller 100 % dekningsgrad! Etter levering var det for seint. Så obs obs, - 80 % dersom man vil ha maks permisjon!!! (noe som ikke lønte seg lengre visstnok, men men).

Annonse

Her ville ikke trygdekontoret ha inn skjema før max 1 måned før termin... Men de ligger nå ferdigutfylt og klare til innsending når den tid kommer...

Hvordan gjøres det egentlig med de papirene arbeidsgiver skal fylle ut? Noen som vet? Må jeg ringe å be arbeidsgiver sende dem, eller tar trygdekontoret kontakt med arbeidsgiver for å få sjekket ut at opplysninger osv. stemmer?

Tror det er litt forskjellig fra Trygdekontor til trygdekontor. Jeg fikk beskjed om å levere de i mnd skifte okt nov da jeg går ut i permisjon den 15.11 har termin den 6.12.

og da måtte jeg levere lønn og skatte papirene fra arb giver sammen med mine papirer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...