Gå til innhold

Oj! Nå skal jeg plutselig til "samtale" hos legen min..

Anbefalte innlegg

Jeg ringte tidlig i dag og spurte om jeg kunne komme og ta en blodprøve for å sjekke om jeg har hatt EL: Damen i telefonen visste ikke så ho skulle høre med legen. De ringte nettopp og forklarte at slik ville ikke legen gjøre uten å ha prata med meg på forhånd og at det var mange ting som burde kartlegges i den forbindelse. Så nå skal jeg altså på "samtale" i morgen tidlig!

Plutselig har jeg blitt "en sånn" som må ha hjelp til å bli gravid! Det er ingen god følelse når jeg kjenner etter.

Har noen av dere vært på en lignende samtale? Hva spør legen om? Mye testing?

Gruer meg litt jeg...

Fortsetter under...

Har selv ikke vært til lege for jeg går til utredning privat, på volvat. Ikke så mye fastleger kan gjøre annet enn å ta noen blodprøver, trenger du utredning sender han deg videre til en gynekolog. Husk å be om å få et skjema så mannen kan ta sædprøve. Det er viktig å gjøre fort da de sjekker alltid damen først, men er mye tid å spare på å ta mannen samtidig. Se på meg, prøvd i 17pp og fikk først igår vite at det er noe med sæden, at mannen nok har en infeksjon som kan kureres så enkelt som med en antibiotika kur, tenk alle pp'ene jeg kune ha spart meg. Istedet har jeg hatt masse utredning...

Lykke til!

Takk for tipset!

Har såvidt begynt å tenke i de baner jeg også..at det er mannen altså. Jeg har vært gravid før (annen mann) så teknisk sett burde det ikke være noe i veien for å klare det igjen.

Spennende og skummelt.

Og lykke til til deg også: nå fortjener du virkelig at det skjer noe koselig snart!

Har vært til førstekonsultasjon hos fastlege for en måned siden. Gikk kjempefint! Hun spurte litt om syklus,EL,pms,sykdom,om vi hadde vært gravid før,hvor lenge vi hadde prøvd og så tok jeg blodprøver (disse var helt fine,også påvist EL/lutealfase) og så fikk jeg henvisning til Gyn. m/ innvendig UL. Har fått time til dette om 2,5 uke,så er spent på hva de evt. kan finne,ettersom jeg vet jeg har EL hver gang,er slank,trener,spiser sunt,verken drikker eller røyker. Blir veldig dårlig under Tr,og har veldig vondt(noe som kom etter SA ifjor vår),så litt redd for at det kanskje kan være endometriose.

Selv om man har blitt gravid tidligere(begge parter),så kan kroppen finne det for godt å lage kluss likevel,desverre... Håper de finner ut av det med deg da,er ikke noe stas å gå rundt å være bekymra over at noe skal være galt. Kan jo være det ordner seg snart da,det ar vanlig at det kan ta litt tid å bli gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...