Gå til innhold

Blir jo bekymret da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som er avhengig av nesespray,og må ha litt hver dag.

Men,nå er jeg enormt forkjølet og må bruke mer,for i det heletatt å få puste....saltvann funker IKKE.

Skader jeg bebin på noen måte?

Får jo helt angst her når noen sier de har fått beskjed om å ikke bruke spray,mens andre har fått beskjed om at det er ok....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå vært forkjølet i en måned. Legen min anbefalte saltvann så lenge jeg er gravid. Nå skal det sies at jeg ikke hadde tett nese, men væske i ørene. Å spraye i nesen var visst en god idè likevel, men da med saltvann.

Anbefaler deg å snakke med de på fødepoliklinikken. Der har jeg fått mange gode råd fra lege og jordmor. Kan du ikke forsøke med damp da? Vet ikke om mentolatum anbefales til gravide, men det vet de på aopoteket der de selger dette. Det er en salve på grønn tube som er perfekt å smøre under nesen når denne er tett. Har aldri hatt behov for å spraye nesen når jeg har hatt mentolatum. Vel verd å undersøke nærmere spør du meg.

God bedring.

Skrevet

Iflg pakningsvedlegget mener jeg å huske at gravide kan bruke nesespray etter anvisning. Iallefall gjorde jeg det da jeg var forkjølet.

Skrevet

Men det blir forresten kanskje noe annet om du bruker det daglig utover de 10.dagene som er anbefalt....

Skrevet

Ved bruk utover 20 dager kan du ødelegge slimhinnene for godt- slik at du resten av livet vil ha tett nese...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...