Gå til innhold

Jeg er moden allerede :O)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går og hun kjente på modning fordi jeg har hatt så mange regelmessige kynnere. Hun mente jeg var overraskende moden til å være 36+3! livmorhalsen var nesten helt utflatet og alt var veldig bløtt. Noen som tror jeg kanskje kan føde i løpet av de neste to ukene da eller??? :o) håpe håpe er så lei nå. Jeg vet jeg kan gå rundt å være moden lenge, men så snart mannen min kommer hjem fra nordsjøen neste onsdag blir det tvungen sengekos her i huset hehe. Noen som har noen andre gode tips å prøve da eller???

Folk har ikke for vane å svare innlegga mine av en eller annen grunn, så det hadde vært kos dersom noen hadde et par tips iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gåing skal vel hjelpe på for å få satt igang ;) særlig i trapper.. ellers er det vel sex som kan få fortgang på saker, vet ikke jeg :)

Livmorhalsen min var nesten helt utflatet når jeg var 32+0, og har hatt 2,5cm åpning siden da.. er nå 35+5 uten at noe har skjedd (men så har jeg hatt streng beskjed om å holde meg i ro) Har de siste dagene begynt å gjenoppta litt aktivitet, men får så sinnsykt med kynnere bare jeg rører på kroppen så er ikke så lett =)

Du får ha lykke til uansett!

Skrevet

Vi krysser fingre og tær for deg!!!!!!!!

Jeg ble sendt på poliklinikken uke 38, for de lurte på om de skulle sette meg igang, og da skulle han kjenne om jeg var moden. Det var jeg IKKE!!!!! Han strippet meg, men sa at det var totalt mislykket!!!!!!!!!

Men vet du hva??? To dager etter var gutten ute! :o)

Så det kan gå fort for deg, eller det kan ta tid... Vi satser på at det skjer ganske snart ;o)))

Skrevet

Bringebærbladkapsler/te skal være bra for modning, men har også hørt det kan hjelpe med å sette i gang (har sett flere på denne siden ta "overdose" med bringebærbladkapler). Et annet tips er å massere brystvortene. Oppskriften skal være: i 5 min, hvert 5. minutt i 3 timer. Så sett av en helg, slik at du har mulighet til å gjøre det flere dager på rad. Har en venninde som dette funket veldig bra for. Hun fikk mannen sin til å hjelpe seg...

Et siste tips som jeg selv er litt skeptisk til er 2 ss lakserolje i havregrøt... Havregrøten skal visst gjøre så lakseroljen ikke skal virke for sterkt... Men dette fraråder alt helsepersonell, så jeg kommer til å stå over denne selvmedisineringen selv i alle fall!

Lykke til uansett! =)

Skrevet

Hmm,

Leste boken til Gro Nylander i går (fødselslege rikshospitalet), hun sa at man ikke burde gjøre bryst-stimulering på egenhånd. Første gang burde gjøres på sykehus under overvåkning slik at de ser at babyen ikke blir for stresset etc.- dersom det går greit kan man gjøre det hjemme etterpå. Høres kanskje litt forsiktig ut, men hun er guru for veldig mange på området fødsel og amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...