Jessica Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Jeg slipper ikke jubelen helt løs enda - men i dag testet jeg altså positivt! For tredje gang på fire mnd. Mistet i SA 15.mai (uke 5), testet positivt igjen 10.juni. Men mistet så igjen i uke 12 (BO) med utskraping 10.august. Og nå - 26 dager etter utskraping er jeg altså gravid igjen! Trodde ikke det var mulig :-) (jeg har tatt to negative tester etter utskraping så jeg vet at det ikke er rester igjen) Jeg har hørt så mye forskjellig, blant annet at man bør vente 1 til 3 sykluser med å prøve igjen etter utskraping. Men valgte å høre på min egen lege som sa at man ikke blir gravid igjen hvis ikke kroppen er klar for det. Men jeg er selvfølgelig kjempebekymret for at det skal gå galt igjen. Legen min har ultralyd - og han sa at i ett eventuelt nytt svangerskap skal jeg få komme på tidlig ultralyd - i uke 6 eller 7. Jeg trenger virkelig å se ett bankende hjerte. (Spesielt når man har vært gjennom en BO - der det ikke er ett foster i det hele tatt) Så inntil ultralyd skal jeg prøve å ta dette med knusende ro - hvis jeg klarer :-) Ville bare dele historien med dere :-)
¤TralleTroll¤ Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Forsiktig gratulasjon fra meg!! hehe.. Skjønner jo godt engstelsen din da! Men skal si du er fruktbar!!?? Har hatt både SA, MA og BO, og vet godt hvor tøft dette er... Håper så inderlig at det går greit denne gangen da!!!?? Det fortjener du nå.. ;-))
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Hei.. Unnskyld at jeg spør, men hva er BO??? lurte bare
Jessica Skrevet 6. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2006 Hei igjen BO står for blighted ovum (blindt egg). En fostersekk men ingen foster. Man får alle graviditetstegn + positive graviditetstester. Resulterer i "abort" etterhvert. Jeg begynte å blø da jeg trodde jeg var 10 uker på vei - og det endte med utskraping da kroppen ikke klarte å ordne opp selv. Vet ikke hvor vanlig dette er, men får inntrykk av at det er en del som har opplevd det.
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 huff et enda dummere spørsmål men hva er MA da?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Missed Abortion. Du oppdager ikke selv men legen oppdager at det er dødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå