Gå til innhold

kombi eller bagvogn?

mamsen og ML+litenimagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

erfaringer? hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt kombi til nr 1 og da synes jeg bagen ble litt for liten. så nå har jeg kjøpt en duo.. er sikkert lurt å bare kjøpe en bagvogn hvis du er ganske sikker på at du kommer til å kjøpe en annen sportsvogn enn den som er på duoen eller kombien.

min favoritt er nok simo.

Skrevet

Har en kombi til sønnen min på 15 mnd, og har jo hatt mye glede av den, men hadde nok valgt annerledes nå.

Synes de tradisjonelle vognene med god demping er de aller beste babyvognene, mens de blir tunge og store som sportsvogn. Dekker to forskjellige behov.

Dessuten er det som hun over sier mindre plass i bagene til kombivognene.

Ville kjøpt en romslig og god bagvogn, solgt denne til en ok pris når bagperioden er over og heller kjøpt en lett, nett og god sportstrille da. Da vet du også litt mer om hvilke behov du har ang. vogn, så du vet sannsynligvis mer hva du vil se etter.

De fleste bagvogner har sånn plate i ryggen, sånn at ungene kan sitte litt oppreist i bagvognen også, så den kan faktisk brukes ganske lenge. Det gjør at utvalget av sportsvogner blir større da du kan kjøpe kun forovervendte vogner også.

Kjøpte selv en one tree hill urban jungle da sønnen min var ti mnd, da var jeg dritlei av den store tunge kombivogna. Var litt skeptisk til kun forovervendt så tidlig, men etter et par prøveturer kun jeg fastslå at gutten min synest den var mye kjekkere å sitte i en kombien.

Enig med at simo er bra valg av bagvogn, og dessuten ganske lette å få solgt til en god pris seinere.

Skrevet

Vi kjøpte Simo Elegance bagvogn då eg var gravid. Bagen er av dei største på markedet (83cm liggelengde trur eg det var) og har good plass til vinterpose sjølv om babyen er over halvåret. Faktisk har vi brukt bagen som "nød-reiseseng" eit par gongar då småen var rundt 10 mnd, og han hadde det framleis forholdsvis romsleg.

Og så er det kjempedeilig å bytte til separat sportsvogn når babyen blir litt større. Kjekt å kunne kjøpe ei vogn som er mindre og lettare, når babyen ikkje lenger har bruk for den store bagen.

Vi kjøpte bagvogna brukt, i og med at den ikkje blir brukt i så mange mnd til kvart barn, held den seg fin veldig lenge. Og eg gleder meg til å ta fram igjen bagvogna når vi ein gong skal ha nr. 2.

Dersom vi hadde hatt kombivogn, ville det (sjølvsagt) blitt ein del meir slitasje på understellet i løpet av sportsvognperioden, og kanskje ein då må kjøpe ny vogn til baby nr. 2 fordi understellet til bagvogna er "oppbrukt" om du skjønar.

Dessuten er det greit å ha to separate vogner, så ikkje baby nr. 1 plutseleg ikkje kan bruke sportsvogna lenger om baby nr. 2 skulle bli fødd før baby nr. 1 er ferdig med den...

Skrevet

:-)

Tror du skal bruke vogna rimelig hardt for at understellet på kombien skulle bli så utslitt at den ikke kan brukes til nr 2!

Hadde selv simo kombi til nr 1 til hun var ca 1,5 år, kjøpt brukt (av 1 barn), og den vogna skal nr 2 bruke også. Vises nesten ikke at den er brukt. Viktig bare å stelle vogna litt før du setter den bort, fjerne antydning til rust, vaske godt og smøre.. noe jeg tror veldig mange slurver med.. Elsker den vogna!

Skrevet

Jeg kjøpte brio sportsvogn og en stiv bærebag i tillegg som passet oppi . dette brukte jeg som kombivogn (og solgte den som kombi, og tjente på salget :) kan anbefales :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...