Gå til innhold

Skyt meg.. !!! (urolige bein)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt seks uker med lite/minimal søvn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg blir gal. Blir jo ett nervevrak av dette her!

Jeg er så sliten at jeg snart ikke henger sammen.

Jeg tok magnesium tabl i noen dager. Men legen min sa at han ikke ville jeg skulle ta det. Men det var heller ikke noe annet å gjøre med det. Med andre ord.. bare å bite tenna sammen og overleve dette helvettet.

Har forsøk de fleste råd jeg har sett her inne. Det hjelper lite/ingen ting.

Jeg blir GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!

Jeg trenger å sove...... Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, sliter med det samme.Kan jeg spørre hvorfor han frarådet Magnesium? Jeg fikk anbefalt B6 Vitamin, føler at det har hjulpet mye + at jeg nå ligger på sofaen om natten, ligger på rygg med bena trukket opp, hvilende inntil sofaryggen, det har hjulpet meg.

Skrevet

vet egentlig ikke hvorfor han frarådet meg det. Spurte faktisk ikke. Han sa bare at han synes ikke det var noe lurt å ta det. Fordi jeg var gravid virket det som.

Jeg "sov" på sofaen en natt. Og det hjalp faktisk litt som du sier. Lå der fra klokken 02.00 - 06.00. Fikk da sove fra 04.00-06.00 i hvert fall.

Tenk hele TO timer med søvn!!!! IKke dårlig.

Skrevet

Leger er jo utrolig forskjellige da... Min lege synes det er helt greit at jeg tar magnesium. Merkelige greier. Glad baby snart kommer ut, så man, nesten, kun har sin egen kropp å ta hensyn til :-) Mener selvsagt at må ta hensyn pga amming, men ikke på samme måte.

Skrevet

Se det ja, enda noe, kanskje neste natt på soafen vil gi deg enda mer søvn.Jeg har ligget der i fire netter nå, sovner først i senga, men våkner igjen etter kort tid, da flytter jeg meg ut på soafen, og det er nesten som en befrielse, rare greier.

Skrevet

får vel forsøke å benke meg på sofaen noen netter nå da..

har ikke ord for hvor utslitt jeg er... seks uker uten søvn...

Skrevet

ja.. gruer meg ikke til å stå opp med baby flere ganger om natten lenger. For jeg regner med at jeg får sove utenom ammingen.. skal bli en ryd bare det å sove noen timer i strekk på natten... amme litt.. så sove noen timer igjen.

Leger sier ulike ting ja. Men jeg må jo nesten gå ut fra at legen min vet hva som er best for min kropp.. men... skulle sååå gjerne fått noe for bena mine. Er jo ikke bra om jeg kolapser av søvnmangel heller!

Skrevet

Huff, vet hvordan du har det. Jordmor anbefalte meg Magnesium og legen min hadde ikke noe imot det. Føler ikke den store bedringen da, jeg har tatt de i over to uker nå. Har derimot sovet veeeeeeldig godt de tre siste nettene. Babyen er veldig rolig om natten nå, håper den er det når den kommer ut også..

Skrevet

Det tar 14 dager før magnesium virker...jeg går til kontroll på føden og det var fødselslegene der som anbefalte meg magnesium...føler at min almennlege er ofte uenig med det fødselslegene, men stoler mer på dem enn almennlegen min...hmmmm...hvorfor ringer du ik føden der du bor og spør dem heller...?

Skrevet

Jeg har også urolige ben, men kanskje ikke så urolige som dine. Det kommer og går egentlig, men jeg får stort sett sove om natten. Har inntrykk av at de er mer urolige hvis jeg ikke har vært flink til å hvile dem nok i løpet av dagen, når kvelden kommer så har jeg lyst til å kappe dem av.

Jeg kjøpte noe som heter "Kal-Mag" på helsekosten. Inneholder Kalsium og magnesium. Har hørt at det skal virke, men jeg har ikke vært så flink til å ta dem, synes tablettene er så store... Så jeg kan ikke fortelle deg om de virker eller ikke.

Tror jeg hadde sjekket opp om det er "farlig" å få i seg for mye kalsium og magnesium. Hvis ikke det skader kan du jo ta tilskudd, det hjelper tydeligvis for noen. Hvis du holder deg til anbefalt dose og kanskje får mulighet hos legen din til å kontrollere verdiene dine (blodprøver) så burde det vel være greit.

Tror Magnesium og Kalsium er vannløselige vitaminer/sporstoffer og at det skal en del til å få for mye av det i kroppen.

Skrevet

Har du prøvt å smøre tigerbalsam på føttene?? Det gjør jeg, det virker en liten periode slik jeg får sovne, men når jeg våkner å må på do er føttene klar for en ny runde. Du kan jo prøve.

Hos meg er det ikke såååååå plagsomt lenger. Enten er jeg vant til det, eller så er det ikke så kraftig lenger. Jeg har hatt dritten hele svangerskapet, men er plaget med det til vanlig også ( ikke så mye da heldigvis)

Lykke til, håpe du får deg noe god søvn snart.

Hilsen

Skrevet

Har også urolige ben, men det er verst før jeg sovner. Har jeg først sovnet kommer det sjelden tilbake. Hos meg kan det hjelpe å gå en liten tur på kvelden hvis det kommer når jeg ligger på sofaen. Så tøyer jeg ut leggene og går og legger meg direkte i senga.

Skrevet

Jeg vet AKKURAT hvordan du har det. Skyt meg også mens du er i gang! Beina mina driver meg fra vett og forstand! Har lyst å kutte de av med en kjøkkenkniv!! Det eneste som har hjulpet meg litt er å massere en krem inn på beina når jeg har lagt meg. Den er fra "L´OCCITANE" og heter "Cream gel for tired legs". Hjelper forebyggende også, så jeg smører på når jeg har dusjet hver dag. Veldig god!

Skrevet

Jeg mister snart all forstand!

Skal ta og ringe føden der jeg bor jeg. Og se om det er noen som kan gi meg råd der. Skal også ringe legen min igjen og si at det MÅ være noe å gjøre med dette.

Min samboer snakket med en fysioterapeut i dag. De skal vist kunne fjerne smertene i de aller fleste tillfeller av urolige ben under graviditet. Så skal ringe i morgen.. og få time ett eller annet sted PÅ DAGEN!!!!!!!!!! Bare MÅ ha det.

Skrevet

Prinsesse 12. Oktober

Skal skyte litt rundt meg når jeg først skyter jeg.. så får vi se om vi kommer til himmel eller helvete begge to,.... Jeg har også tenkt på å sage dem av ja... forsvinner ikke dette etter fødselen.. kapper jeg dem av og blir sittende i rullestol. Dette er tortur!

Skrevet

Føden har desverre ingenandre råd enn de som allerede blir gitt her inne.

da er det bare å ringe psykiatrisk og få meg lagt inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...