Gå til innhold

Russisk..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da min mann og jeg er opprinnelig fra russland men snakker flytende norsk og har bodd her hele livet omtrent, har en gutt eller jente i magen som kommer når som helst.

Og vi vil ha noe russisk til enten jente eller gutt.

 

Vi ville bare høre om dere synes disse navnene var noe fine.

 

Dimitri

 

Nikolaj

 

 

 

Anastasia

 

Natascha

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker både Dimitri og Nikolaj jeg :)

Men jentenavnene er jeg ikke like sikker på, synes kanskje de blir litt for sukkersøte. Men det er jo heldigvis bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både Dimitri og Nikolaj. Av jentenavnene synes jeg Natascha er finest, selv om jeg synes det ser best ut dersom dere dropper c'en, og skriver Natasha i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dimitri er fint. Lett å skrive og uttale på norsk. Nikolaj fungerer også bra, vel ville skrevet det Nikolai eller Nikolay. Å skrive med -j er veldig uvanlig i Norge.

 

Jentenavnene er jeg ikke like overbevist om. Hva med Anja/Anya? Det er et kjempefint navn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolaj er fint med j på slutten. Ikke prøv å fornorsk det med å bruke i eller y.

 

Natascha er ikke så fint (en kleesbutikk-kjede), men Anastasia er ganske fint. MEN dersom jeg hadde lest navnet Anastasia og ikke visst at det var pga det var russisk hadde jeg kanskje tenkt på sangeren Anastasia.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmitri er fint, Nikolaj er jo vanlig i norge, med ulike stavemåter.

 

Syns Anastasia og Natascha er litt jålete, liker bedre Anna/Anoushka. Ellers er Vera et av mine russiske favorittnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange svar, hvis jeg har en gutt i magen så blir han nok å hete Dimitri men kallenavn blir da Dima .

 

Hvis jente er vi veldig usikre enda, men vi liker både Natascha (med C)

Og Anya..

 

Ksenia heter jeg selv så det blir det nok ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som er russisk, hun heter Natasja men blir bare kalt for Dashaa..

 

Ivan er et navn som jeg syntes er kjempefint!

Og Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...