Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Mammaen min er på besøk, og klager over at jeg spiser for lite. Er i uke 33, og plages med kvalme og halsbrann og har derfor ikke all verdens matlyst. I dag spiste jeg dette, og syntes det var helt OK, men hun mener det er slankekost: Frokost 8.30: En brødskive med hvitost (liker ikke smør) Lunsj 12.00: To brødskiver med ost og skinke og en banan Middag 16.00: Fiskegrateng (1/3 av en ferdigpk) og litt revet gulrot Kvelds 19.00: To brødskiver med hvitost Kl. 22: Noen druer og en banan Er jeg helt på jordet, eller burde ikke dette kvalifisere til normalt kosthold? Blir så frustrert over å ha henne til å overvåke meg.... Legger seg opp i alt.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg synes dette hørtes veldig normalt ut. I allefall etter min målestokk:) Men vet no mødre. De skal jo fore oss opp hele tiden. Synes aldri vi spiser nok:) Spesielt ikke når vi er gravide:)
slankeguri Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 ifølge grete roede opplegget er det nok i minste laget,men tror ikke noen av dere lir noen nød. ideelt sett skulle du nok hatt et måltid til. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Ja, hun har alltid syntes jeg var aaaaaltfor tynn - med mine 75 kilo fordelt på 1.77 meter. Jaja, er vel godt ment, men hun gjlr meg gal med det matmaset sitt :-)
Gjest Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Det går i allefall utover deg, før det går utover babyen:)
monicah Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Tviler på at det er for lite, synnes det høres veldig bra ut jeg. Skal jo ikke spise for to heller.
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Hei du. Jeg spiser heller ikke særlig mye for dagen. For det første er det ikke plass og for det andre er det så masse jeg ikke har lyst på. Jeg er veldig tørst og hvis jeg drikke vann, er det plutselig ikke plass til stort. Jeg spiser heller ofte og lite. Halsbrann er et STORT problem hos meg også. Det er ikke lett å vite hva man kan spise uten at brystet tar fyr. Godt du ikke bor sammen med moren din, da... Nei, spis det du klarer. Noen dager går det bedre enn andre, så du får heller spise godt da. Man har da nok å bekymre seg over...
Winterlady Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Kcaloriinntaket ditt her er ca 1100- det vil si ca halvparten av hva en kvinne som er gravid forbrenner i løpet av døgnet. Med dette inntaket vil du gå ned en kilo pr uke i vekt ca. Så moren din har nok rett ja...hvis du klarer burde du prøve å spise litt mer ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Oi, mener du det, altså? Mamma har jo vært på utallige G.Roede kurs, så det er kanskje derfor hun vet det er lite da. Men hva skal jeg gjøre, eier jo ikke lyst på mat lenger? Er ikke noe problem til vanlig, har aldri slanket meg og har alltid god matlyst. La også på meg 12 kilo før uke 30, så jeg har jo noe å gå på..... Huff, ligner ikke meg å mangle matlyst - er faktisk svært sjeldent. HI
milla75fikk en gutt Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Det kommer vel litt an på hvor aktiv du er. Jeg er ingen ekspert, men selv spiser jeg mye mindre når jeg er hjemme og tar det med ro, enn når jeg er på jobb. Ganske stor forskjell faktisk. Når jeg tusler her hjemme blir jeg liksom ikke sulten og glemmer noen ganger å spise (bort sett fra i det siste - utrolig kjedelig å ikke kunne gjøre det man har lyst til og dermed blir det mye smånasking fra skapet).
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 Tror ikke en skal henge seg opp i hvor mye en spiser! Spis når du er sulten, og spis tildu er mett!
Linda - mor til to! Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Syns dette tilsvarer et helt normalt kosthold, og det er mer enn hva jeg har spist i perioder i dette svangerskapet også. Det er forferdelig å plages av halsbrann, og sure oppstøt, samt at babymagen tar opp en god del plass. Spis som du føler deg komfortabel med selv, og ikke hør på hva andre sier og mener.
mamma fra vest Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Jeg synes ikke din mor skal bekymre seg. Hva som er normalt, kan være veldig forskjellig fra person til person. Noen har høy forbrenning andre ikke. Selv spiser jeg mye mindre enn dette, både normalt og under svangerskapet (kanskje et par brødskiver om dagen, middag eller et par brødskiver til, samt frukt) Jeg er veldig aktiv, men kroppen min har rett og slett ikke behov for mer mat. Er nå i uke 39 og har lagt på meg ca 10 kg, noe legen synes er helt fint. Så bekymre deg ikke, kroppen din regulerer dette helt fint selv :-)
Gjest Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Jeg syns ikke dete var for lite! Jeg spiser mye mindre enn dette til tider. Nå er jeg 37,5 uker på vei, og det er VELDIG liten plass i magen min. Nå kan jeg f eks spise en skive om morgenen (jeg er da mett), pluss middag (blir da også fort mett). Spiser jeg middag litt seint på dagen, trenger jeg ikke kveldsmat, men spiser jeg tidlig, tar jeg en skive til kvelden.. Jeg har tenkt på det at jeg spsier for lite, jeg og, men.... Jeg blir jo så fort mett. Og føler meg stinn hele tiden.. PS.. Nå erjeg veldig lite aktiv om dagen, for jeg har bekkenproblemer så alt går i snilefart og da Ta det med ro du :) Det er forskejll på folk:)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Er ikke mye,men så lenge du føler deg i fin form burde ikke dette være et problem.babyen får næring uansett,er du selv som merker om det er for lite..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. september 2006 #16 Skrevet 5. september 2006 Det høres helt normalt ut syens jeg ;=)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #17 Skrevet 5. september 2006 hmmm..unskyld meg men hvorfor er det så intresant hva du spiser i løpet av en dag?? jeg spiser noen dager mindre enn deg og andre dager mer, men so what? dagene og matlysten til folk er variabel fra dag til dag..... hørres ut som du er ekstremt opptatt av vekt og at dette bekymrer deg. hørres nesten ut som du har en spiseforstyrelse, og det er i såfall synd på deg heller.
Gjest Skrevet 5. september 2006 #18 Skrevet 5. september 2006 Ærlig talt??! Det var vel ment for å få andres synspunkter om hun( dvs babyen) fikk i seg nok næring. Det er jo det man bekymrer seg for når babyen er født også... Syns man skal være forsiktig med å kalle folk spiseforstyrret.
hemmeligvemmelig Skrevet 5. september 2006 #19 Skrevet 5. september 2006 Anonym: Dette kunne du kanskje spart deg for eller lest hovedinnlegget en gang til...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå