Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Har akkuratt blitt ferdig med en antibiotakakur etter kraftig uvi. I går begynte jeg å klø noe innmari nedentil. (Spesielt oppe ved klitoris) Er ikke bedre i dag. Kommer det pga uvi'en/behandlingen eller har jeg rett og slett fått sopp? Noe annet? Har ingen uvanlig utflod og ingen lukt. Bare litt "tørr"og så klør det vanvittig! Noen med erfaring og tips til hva som lindrer?
Hallingen Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg er ganske så sikker på at det er en soppinfeksjon du har fått. Det er relativt vanlig å få det etter behandling for uvi. Gå på apoteket i morgen og kjøp Canesten. Da blir det raskt bedring skal du se. Stakkar deg! Det er skikkelig ubehagelig, men trøsten er at det er ufarlig og går fort over.
trebarnsmamma??? Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Vil nok tro som HappyS skriver at du har fått en soppinfeksjon. Når en går på antibiotika vil en også drepe de bakteriene som faktisk skal være der nede og soppen vil få et godt miljø å vokse i. Vær nøye med å vaske deg med en god såpe - Lactacyd synes jeg er god og eventuelt bruke canesten eller andre soppdrepende midler. Nb husk at du som gravid ikke skal bruke vagiatorer: Spør på apoteket, de vet. Og et godt råd er å ikke bruke syntetstoff innerst - her er det bomull som gjelder. Skift truse ofte. Lykke til - mye en skal måtte hanskes med...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Takk for raskt svar. Det er mulig. Aldri hatt det før, men klør skikkelig nå. Så noe må det være. Trodde bare det var vanlig med lukt og/eller utflod. Men hva vet vel jeg når det evt er første gang.............. Får visst ta meg en tur på apoteket i morgen!
Hallingen Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Du kan bruke vagitorier, men ikke innføringshylse. Det er ikke noe problem å få de på plass med fingrene. Hadde uvi og soppinfeksjon noen ganger under forrige svangerskap. Denne gangen har jeg vært heldigere. Jeg pleier å kjøpe kombinasjonspakningen med en vagitorie og krem. Greit å slippe vagitorier i mange dager... Du hadde mange gode råd til hovedinnlegger Sannesol! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå