Gå til innhold

blomman, expat eller andre eksperter...

Anbefalte innlegg

ser dere kan masse om amming, så jeg spørr dere..

jeg pumper meg for å ha ett lite lager i tilfelle jeg skulle få lyst til å ha en kveld på by'n eller noe..men jeg får max ut 30 ml hver gang, får ikke tømt i det hele tatt.. så tar flere dager å fylle ett 2 dl beger..

jeg lurer da på om jeg bare får ut den melka som ikke er så fet, siden jeg får ut så lite hver gang, hva når synnøve får den på flaske, blir hun skikkelig mett da?? eller må hun få ekstra mye??

håper dere tar dere tid til å svare meg, lurer virkelig.

skal jeg kanskje gi mme i stedet, og ta med pumpa ut??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6195428-blomman-expat-eller-andre-eksperter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du husket å sette igang utdrivningsrefleksen før du pumper da?

legg på en varmepakning ell ta en varm dusj /varmt bad. Stimuler brystvortenmed å rulle strke på den. tenk på baby og renndende melk.

du kan å prøve å håndmelke -mange får mer ut med det. les om teknikken på ammehjelpen.no amming fra a-å - håndmelking.

Om du ikke får ut så mye at det blir noe særlig, så er det ikke krise å gi mme en sjelden gang fordi du vil ut

det kan være lurt å ta med pumpa og pumpe deg når du egetlig skulle ammet hvis du får ut noe med den etter å ha satt igang med å rulle og stryke på brystvorta..

god tur ut da!

tusen takk for svar=) jeg har fem beger med 1,5 dl melk i hver,i fryseren, kan jeg bruke dette da eller??

har prøvd det meste, og håndmelking er bare vondt..

melka "kommer" med pumpa, jeg tror kanskje at sugeevnen på pumpa blir helt feil.. har både avent og chicco sin håndpumpe.

jeg får holde meg hjemme i stedet, eller gi mme, har uansett ikke lyst til å være borte fra gullet, selv om det blir fryktelig asosialt i lengden..

Et måltid innimellom uten den fete ettermelken har nok ikke så mye å si. Kanskje spiser hun litt mer enn hun ville gjort av deg.

Det som er viktig er at de over tid får i seg ettermelken også. De blir ikke bare mette av den, men siden den inneholder mer fett, er den også med på å sørge for at de legger på seg slik de skal og ellers får i seg de stoffene de trenger.

Gi det du har pumpet ut du, og pump når du er ute, så fyller du opp lageret igjen.

takk for flotte svar, men jeg kan vel ikke spare på den melka jeg pumper ut ute på by'n, for jeg tenkte jo å ta meg en øl eller tre?=)da går jo alkoholen i melka..

og er det slik, at når jeg pumper, men ikke får ut kanskje mer enn 40 ml på sprengpupp, kanskje 3 ganger i løpet av kvelden, synker produksjonen da??

Annonse

melken du pumper mens du er på byn kastes - man pumper bare for spreng og for evt og holde oppe produksjonen.

men siden du ikke får ut så mye er det ikke sikkert det spiller så stor rolle. Du kan i verste fall ta økedager etterpå.

gir deg en link ang ammehjelpens retningslinjer ang alkohol

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=261#alkohol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...