Gå til innhold

Da har jeg vært hos gyn (samme som sliterne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

og sitter her og smiler fra øre til øre. Er så letta, ble tatt på alvor!!! Føles ut som en tung byrde har blitt løfta fra mine skuldrer for å bruke en kjent metafor :-)

Sånn gikk det:

Ga ham mannens sædprøve, og der fant han noe som ikke var normalt ja. Da hadde jeg rett!!! Dette er noe som kan skyldes en infeksjon i prostata så stakkars mannen skal undersøkes og så kan dette sikkert kureres med antibiotika sa han. Så ikke så altfor gale nei.

Så nevnte jeg min insulin resistanse og der var han også enig med meg, at det kan ha noe med at dette har tatt tid å gjøre. Så nå har jeg fått meformin :-) :-)

I tillegg så nevnte han lap, og det sa jeg at jeg helst ikke ville, men han mente det kunne gjøres like bra med ultralyd og kontrastvæske. Men det trengte vi ikke tenke på enda. Først se hvordan det går når mannen har fått behandling og jeg tatt metformin en stund...

Som konklusjon sa han at der var litt gale med oss begge, men ikke så altfor gale, men at sammelagt så kunne dette være en årsak. Og begge deler kan gjøres noe med.

Jeg er bare så fornøyd. Angrer på at jeg ikke gikk på volvat med den sædprøven med det samme. For han gyn jeg fikk gjennom fastlegen han sa mannens sædprøve var helt normal, selv om jeg påpekte til ham at der var et punkt som bekymret meg, fikk bare beskjed om at jeg måtte lytte til ham, eksperten, og han var ikke interessert i å sykeligjøre oss. Men jeg hadde rett, og er så glad for at jeg nå har fått et svar. Har grudd meg sånn til å ta dette opp idag, var så redd for å bli ledd av, avfeid, som jeg ble hos han andre. Og at han kunne noe om insulin resistanse...nei dette var for godt for å være sant :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor bra at du endelig har fått et svar..=) Kan eg spørre om det er volvat på lagunen du har vert..?

Har selv vært hos en gyn der, som viser seg å være ganske dyktig...

Ønsker dere lykke til, og håper alt ordner seg for dere...

Skrevet

Så bra Kirsty! Nå ble jeg glad for at du ble tatt på alvor! Kjempeglad! Gleder meg til treff, må høre mer! Ble det torsdag?

Skrevet

Nå ble jeg så glad på dine vegne, kirsty!! Superdupert!!

Så utrolig flott at du fikk noen svar og ble tatt godt hånd om :-D

Har selv gode erfaringer fra Volvat da vi mistet i MA.

Dere må jo feire i dag! Hva med et glass boblende farris? ;-)

Ha en fortsatt flott kveld!

Klem,

Skrevet

ååå,så bra at dere ble tatt på alvor!!

ett skritt nærmere.

håper virkelig det hjelper med medisinene dere har fått.

synes det er på tide at det klaffer for dere nå,har ventet

leeeenge nok.

masse,masse lykke til!heier på deg;-)

skal se at vi snart er inne på 1.tri begge to:-)

klem fra

Skrevet

Så godt at de finner ut av det! Håper alt løser seg nå og at det ikke er lenge igjen før du blir gravid!!

Lykke til :-)

Skrevet

Så flott Kirsty!

Det burde være en selvfølge å bli tatt på alvor når man tar opp sånne ting som dette. Det er jo litt sårt. Er kjempegla på deres vegne at dere endelig traff en fornuftig lege da. Og aller best hvis det faktisk er noe som kan gjøres, med relativt enkle grep. Kjempebra! Håper virkelig dere kan se resultat snart av behandlinga da i form av positiv gravidtest :-) Det har dere virkelig fortjent!

( Kjenner jeg blir en smule forbanna jeg av å tenke på disse såkalte ekspertene som oppi all kunnskapen sin glemmer av at det er mennesker de behandler!!!!!!!!!)

Klem fra

Skrevet

Måtte bare komentere siden du ska bruke metformin!!!!!! Jeg har begynt på det. Brukt det ca 1,5 - 2 uker. Jeg blei KJEMPEKVALM i begynnelsen... Holdt nesten på å gi opp, å slutte med hele dritten!! Men nå merker jeg ingenting til kvalme. Deilig! Hold ut!

Lykke til med å bli gravid. Håper det klaffer for oss også en gang...

Ane

Skrevet

Go girl...

Skrevet

Takk for oppmuntring dere :-)

Ja det er på lagunen, har vært der før, var like fornøyd da. Skal aldri mere gå til offentlig gyn, bortkasta tid og penger er det!

Las i felleskatalogen at på metformin skal man helst ikke drikke alkohol? Det står ikke på infoen på glasset...jaja, får vel gi opp den dyrebare vinen min da... :-( Så sitter og feirer med en kopp grønn te :-)

Hvorfor tar du det Ane? Er det også pga infertilitet?

Skrevet

Ååå så flott!! Håper virkelig at det klaffer for dere snart! Klem

Skrevet

Dette var gode nyheter Kirsty :-)

Ønsker dere masse lykke til videre, skal se det ordner seg nå når dere får justert de små "feilene".

Må være veldig deilig å få satt fingeren på problemet.

Håper du lar oss få følge deg videre,

Klem fra *M

Skrevet

Takk takk :-) Hva skulle jeg gjort uten dere! Er så kjekt med oppmuntring på veien!

KLemmer!!

Skrevet

Hehe.. jeg har egentlig ikke forstått FULT UT hvorfor. Men gyn mente jeg skulle ta det i 5 uker før jeg begynte på pergotime, for at pergoen sko virke bedre. Jeg har en litt polycystisk eggstokk... Folk som har det har visst noe felles med Diabetes type 2 folk ... så ehm... derfor sko eg ta det...

Dårlig svar..... men altså i hovedsak for å "forberede kroppen" til jeg ska begynne med pergotime.

Ane

Skrevet

Ja takk og lov for at man kan få hjelp til å bli gravid dersom man sliter!! Kjempebra at de fant ut hva som var galt, og at det var "enkle" grep for å hjelpe dere (men skremmende å lese at han første gyn ikke trodde på dere....).

Masse lykke til videre, håper spiren sitter snart for dere:)

Skrevet

Så bra, Kirsty! Det høyrtes jo ut som du kom til ein som hadde peiling. Gler meg til å høyra meir om dette på torsdag :) Med eller utan vin ;)

Skrevet

Ja helt enig sunny. Tenk om jeg ikke hadde vært forum avhengig, da hadde jeg nok trodd på han gynekologen som mente at sædprøven var helt normal. Men heldigvis er jeg opplyst og hadde på forhånd selv tolket prøven på internett. Og jeg hadde rett, den var IKKE normal. I tillegg sa magefølelsen min at det var noe galt og den skal man lytte til!

Blir nok ikke vin på meg mere frøken svin, går på metformin og da skal man visstnok være forsiktig med alkohol...sukk...vinen var den siste nytelsen jeg hadde igjen...får vel begynne å nyte sex istedet :-)

Skrevet

Det blir kjekt på torsdag uansett :) Eg hadde heller ikkje tenkt å drikka vin, så eg skal ikkje frista deg. Har ikm 12., og skal ikkje testa før dagen før (om eg greier å venta så lenge..)

Skrevet

Så godt å høre kirsty!!!! =) Er kjempeglad på deres vegne!!!! Ønsker dere masse lykke lykke til!!! :-)

Klem

Skrevet

Tusen takk for det Elovise :-)

Har selv ikm 11 sept frøken svin...jeg tester nok før da, for jeg er testoman :-)

Skrevet

Så bra at du ble tatt på alvor, og at du fikk noen 'knagger' og henge ting på! Du får ha lykke til, også får du se og komme deg inn på 1. tri snart ;-)

Skrevet

Er på vei :-)

Skrevet

Dette var goooooooooooooode nyheter kirsty ;o) JIppi!!!!!

Nå sitter det nok en spire for deg snart skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...