Evelinemor Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Prøver å være litt restriktive på lekeinnkjøpene. Vil ikke ha masse leker som bare må stues vekk. Men vi ser jo at det er veldig morsomt med de hun har. Hun er 5,5 mnd nå, og har et leketeppe med en del ting på. Ellers har hun en bitering, ei rangle, suttefille, noen bamser og en "mobil". Gleder meg til å kjøpe puttekasse, slåbrett og slikt, men når er de gamle nok til det? Ønsker masse tips om leker som har slått an, og omtrentlig når i alder de passer!
Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Gutten min er 1,5år, og det er vel først nå han leker og forstår dette med bankebrett og puttekasse. Ved 6mnd-alderen likte han veldig godt krabbespeilet (med lyd og lys) og pianoet og trommen (som han kunne hamre på). Det er vel leker med lyd som er kjekke for de små nå.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Vi har akkurat kjøpt en super-pedagogisk kosebamse-hund fra FicherPrice som synger og teller fra 1 til 10 og sier alfabetet når du trykker på armer og ben og ører og mage og munn. Den synger "100" forskjellige sanger og småen syns den er dritkul!!! Anbefales! Han er straks 6,5 mnd.
Lilleh Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Vi kjøpte ei "krabbeleke" fra fisher price, den ruller lett, har lyd når man dunker borti, har rangle på.. Forøvrig så kryper hun som bare det nå Og så har ho en "telefon" fra fisher price som er morsom - men du har jo mobil så... Ellers er jeg også på jakt etter tips for tiden )
Gjest Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Ja, den bamsen anbefaler jeg også. Min gutt har hatt sin i lang tid og den har alltid vært like populær. Vær bare obs på at volumet ikke må være på det høyeste når de er så små.
Lilleh Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Er det den det står fot på foten og sånn?
Lilleh Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Den har jeg sett på sååååå mange ganger... hm, på tide å slutte å kikke og bare gjøre det tro... hehe
Gjest Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Må bare henge meg på her! den bamsen er tingen, hatt den siden baby var 6mnd, nå 8mnd og den er like stas enda. Er jo veldig mange forskjellige sanger og regler så en blir ikke så lei selv som jeg trodde. Løp og Kjøp... billigst på pytt i panne har jeg sett.
Halloween-mamma Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Lyd og lys er det som fenget babyen min veldig når han var 6 måneder. Helst noe som lyste opp som han kunne trykke på så det laget lyd. Vi har en sånn Fisher Price tårn-sak som spiller musikk når man har satt på alle ringene, og den er han veldig glad i enda. Dvs. han skjønner ikke hvordan han skal ta PÅ ringene, bare av.. men han elsker musikken og bare MÅ opp og danse hver gang
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Dette er lekene som lillegutt på 9.5 mnd liker best -Frosk fra Lego (passer fra 3-4 mnd og oppover) -Blomst fra Lego(0 og oppover, men sambo på 32 er også fan av denne leken) -Boks med 4 farger- 4 knapper (vri eller trykke) der 4 dyr (ku,hest,sau&hund) hopper opp & lager lyd når man har trykket riktig -3 kyllinger- speil,rangle & lyd (fra rundt 4-5 mnd) -lekekjøkken (fant frem da han var 9 mnd) -gåbil (fant frem da han var 9 mnd) -Xylofon som lager ekstra lyd når man triller (fant frem da han var 9 mnd) -Tassen bøkene (fant frem da han var 9 mnd) -Myk plastbok med dyr. Tykke sider slik at han kan bla om selv. (fra 5 mnd) - Bilnøkler (også bitering) som lager lyd. -Telefon -Giraff med 3 ringer (tror det er fra Lego- bra fra 2 mnd og oppover) Ellers en del rangler, kosedyr, bøker og andre leker Favorittlekene hans er ikke ting som han går lei av. Spiller ingen rolle om de er for større babyer eller om det er for mindre babyer. Bytter litt på lekene og tar frem ulike leker ulike uker slik at det blir litt variasjon og at han ikke blir lei av de.
Evelinemor Skrevet 4. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2006 Takk takk! Tenkte å ønske oss den lære-hunden til jul vi. Da er hun 9 måneder. Er det litt sent, eller? Mener det sto opp til tre år på den? Flere tips???
Gjest Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Ja den hunden er genial! Jenta vår er 5,5 mnd og digger den!! Men hvilken sanger har deres? Har hørt at det kan være forskjellig...noe med når de ble utgitt... Vår sier kroppsdelene øre, hånd, fot, mage, bortsett fra munn og øyne, noe jeg synes er rart... Synger: Hode, skulder kne og tå, lille petter edderkopp, abc sangen, 12345 sangen, hvis dine ører henger ned, klapp i hendene hvis du er glad eller noe sangen... Også er det en regle om hundevalper...klappe klappe søte Hmmm...kommer ikke på mer i farten! Sier også, er glad i deg, det kiler, atsjoo, og noen andre ting!
Gjest Skrevet 4. september 2006 #14 Skrevet 4. september 2006 Jo så har vi, endel whoozit leker, en babygym med lyd og lys hun ikke liker, en babygym med leketeppe i sterke farger med dyr på, sjiraff, ape, elefant, fugler, lyser og spiller mozart og noen barnesanger. Noen biteringer og rangler! En pingvin som synger og gurgler til å ha i vann, og fisher price mobiltelefonen som sier alfabetet og teller! Og en sutteklut med bamse hode på!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #15 Skrevet 4. september 2006 På babyshop har de noen fine leker, mange leker i en. gutten min har en løve med noe greier som henger ned og noe som knitrer på osv. Noen kan de dra i så de vibrerer. Passer fra 4-6mnd og oppover, den med vibrering var visst best i test. Han går fort lei av leker, men har en sånn tv spm spiller musikk, vet ikke hvilket alderstrinn for kjøpt til storesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå