Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 eller er er det flere som synes det er litt rart å gi barnet sitt navn før man en gang har sett den lille?Hva om babyen ikke ser ut som en "Ingrid" eller "Arne" da?Er det ikke bedre å ha flere navn å velge mellom og se om barnet passer til det? Eller er dette bare meg? blir vel litt hetsing nå,så jeg er anonym jeg!
samboer87 Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Ingen grunn til å bli sur på deg vell=) alle har lov til å si sin mening=) selv venter vi en gutt og han skal hete nicolai alexander=) hvis vi føler at det ikke passer når han er født er det bare å finne på noe annet:P:P vi har gått gjennom sååå mange navn så det er nok ganske sikkert=) ha en fin kveld!
Bellen Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Skjønner godt hva du mener! Vi har valgt oss ut et navn, men jeg har en del back-up navn i tillfelle jeg ikke synes førstevalget passer. Føler jeg må se gutten min før jeg er 100% sikker.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Alle har da lov å ha egene meninger Så det er ingen grunn til at noen skal bli sur på deg.. ) Jeg går gravid i uke 23 og vi har funnet navn til prinsessa vår Hun heter Kine Cathrine (dermed kan hun velge selv hvilket navn hun vil bruke når hun blir eldre.. Og vi syns det å finne navn nå var greit Men det er jo helt opp til hver enkelt
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 jeg føler at man liksom blir bedre kjent jeg når man vet kjønnet og har et navn. :-)
Piraka Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Jeg for min del tenker helt motsatt av deg hovedinnlegger. Jeg skjønner ikke hvordan man kan se på noen og tenke at nei, du kan da ikke hete Ingrid eller Arne. Som om det er noe med utseende på folk som avgjør det eller personlighetstrekkene for den saks skyld. Jeg synes det er mest naturlig at barnet vokser inn i navnet som er valgt ut og at det er barnet som preger navnet, ikke motsatt at det er navnet som preger barnet. Og så er det jo så koselig å planlegge navn da
Gjest Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Hehe...du har et godt poeng der! Har planlagt Magnus på to av guttene, men ingen av dem kledde navnet :-) Fredrik derimot, kledde sitt :-) Så får vi se da....om det ligger en Tobias eller Fabian i magen min nå?
lavemeg Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Vi måtte bytte navn på 1 mnn, for det passet ikke i hele tatt..men jeg har noen forslag nå..
Howdy Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Jeg vet ikke om du har barn fra før av Priaka, men det er mange som har erfart at navnet slett ikke passer den babyen de får, selv om de har forberedt og "barnet har vokst inn i navnet". Jeg kjenner flere som har vært veldig fornøyd og bestemt på navnet, men har måttet snu, både rett etter fødsel og like før dåpen (tidlig dåp vel å merke :-) ). De visste det bare med seg selv - umulig å forklare det helt, men ofte forbinder man ubevisst en type, et utseende med et navn. Så det er helt normalt og ganske lurt å være litt rund med det navnevalget man har tatt. Som regel går det bra, men av og til ombestemmer man seg...
Gjest Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Jeg tenker også annerledes,for jeg klarer ikke helt forstå at noen ikke passer til navnet osv:) Vi bestemte navn tidlig sist også,og det var helt naturlig at han het det når han kom ut også.
Gjest Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 jeg bestemte meg tidlig at jenta mi skulle hete "Lovise" Da hun kom til verden så jeg at det passet perfekt!! Noen i familien likte ikke navnet, men når jenta ble født, så endret de mening.. merkelig nok.
Piraka Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Ja, jeg har to barn fra før. Og på begge bestemte vi navnet på forhånd. Tror dette har mest med foreldrene å gjøre (hva slags person man er selv) og ikke om man plutselig føler at det er galt. Har man bestemt seg, så har man det. Om man er typen til det altså
ejiec++ Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Med vår datter hadde vi funnet navn på forhånd, men da hun ble født så ble navnet noe helt annet - som vi ikke hadde tenkt på engang:-)
Gjest Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Jeg kan heller ikke tenke meg at vi klarer å velge navn før vi ser barnet...men driver selvfølgelig og leter etter navn vi liker. Jeg vet mange vet hva de vil kalle barna sine kanskje lenge før de er gravide en gang, men vi har ikke noen som vi syns er finere enn andre. Det er mange fine navn og vi vil at navnet skal kle barnet. Så rare er vi
selfangerkjerringa Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Vi brukte så lang tid på å finne alternativer sist at vi denne gangen syns det er helt ok å bestemme seg tidlig. Kjenner ei som enda ikke har gitt sønnen navn - han er snart 2 mnd!!! Da foretrekker jeg å ha et navn i bakhodet klart 18 uker før hun kommer gitt MEN vi har selvsagt et forbehold - hvis ungen som kommer ut ikke passer navnet vi hadde valgt på fordhånd så må vi være åpne for andre alternativer. Så enkelt er det. Forrige gang hadde vi flaks sånn sett: navnet vi hadde valgt betød "fri visdom". Hun kom ut med fjeset først, ville vite og se alt med en gang.... det var liksom ikke noe tvil heller om at navnet passet Og en ting må jeg presisere: vi bruker aldri navnet vi har valgt på mageknøttet før det er født! Hun går under navnet "knøttet" eller "lillejenta" eller "magetrollet", selv om vi er 90% sikker på hva det orntlige navnet kommer til å bli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå