Gå til innhold

Hvordan gir dere frukt til 11 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banan er jo greit, men eple, pære o.l., hvordan serverer dere den?:)

Skrevet

jeg brukte å skrape mes skje... eller knuse i små biter så hun fikk sitte å spise av skål selv..

Skrevet

Snuppa mi ELSKER eple!

Før hun fikk tann så fikk hun ofte en epleskrott å sutte på - og det elsker hun - blir helt vill hver gang jeg spiser eple, så det får jeg ikke ha i fred! Men når hun fikk en tann så var det litt skummelt med at hun kunne få løs store biter, så nå bruker jeg rivjernet og rasper på det fineste, -og gir med skje. Deilig eplemos (o:

Skrevet

Jeg skraper eple og pære med skje og gir ham. Noen ganger insisterer han på å holde eplet og spise selv, og noen ganger må jeg bare gi etter. :)

Druer tar jeg skallet av og deler i biter, og nektarin får han spise av mens jeg holder den, eller han får spise den alene hvis han sitter i spisestolen (les: ikke kan dra den med seg og søle til hele stuen).

Hmm...kommer ikke på mer frukt jeg nå.

Skrevet

Eg syns bananen er skummel eg, for han biter av stoore bitar om han får sjansen. Så banan skrapar eg på skei eller skjærer i små bitar. Eple og rå gulrot raspar eg, og nektarin får han holde og ete på sjølv (så sant den er mjuk nok til at den blir til "graut" i staden for bitar).

Skrevet

Nå er min bare 10 mnd da, og uten tenner fortsatt, men jeg rasper eple,og pære, og så får han bite/suge selv på nektariner (de som er godt modne da), og han får plomme i små biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...