Gå til innhold

finnes det mange forskjellige måter å ta fryseforsøk på? noen flere som skal i gang i okt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei gøril :o)

Jeg har mitt 3.fryseforsøk med hormoner nå.

På 1.mensdag begynner jeg å knaske Progynova som skal gi tykk slimhinne samt stoppe vekst av follikler.

På dag 9, 10 eller 11 er det UL for å se at slimhinnen er over 7mm og at ingen follikler er over 5mm.

Om alt ser bra ut, blir det bestemt dag for innsetting. Da begynner jeg på Progestan 2 døgn før innsettingen og fortsetter helt til jeg vet om det foreligger positiv test eller ei.........

Om slimhinna er for tynn, økes gjerne dosen med hormooner og det blir bestemt ny UL...helt til slimhinnen er tykk nok.

Så flott at du får nytt forsøk allerede i oktober!

Klemmer fra

jeg fikk beskjed om at jeg skulle i gang med en naturlig syklus jeg..Ser for meg at det ikke er så lett å lykkes da, vet ikke hvorfor..

Hvorfor skal jeg ikke ha hormoner tro???

Hmmm, ikke lett å si hvorfor du skal sette inn i naturlig syklus...

Tror kanskje det har med hvilket sykehus du tilhører jeg.

For jeg har stabil syklus og EL hver mnd, så sånn sett er jo kroppen min grei... Men likevel går jeg på hormoner nå.

Det er jo lettere for legene å kontrollere kroppen vår da...

Jeg tilhører forresten St.Olavs.

Du kan jo høre neste gang du er i kontakt med sykehuset der du er,

så får du sikkert et godt svar:-)

Hei Gøril...

Jeg skal igang med fryseforsøk samtidig med deg... Mitt førsøte, men jeg skal på hormonbeh. Kanskje det har med alder å gjøre?

Jeg kjenner noen som går på St. Olavs som hadde fryseforsøk i sommer, der ble det gjort under normal syklus uten hormoner....

Sånn sett ser det ut som de behandler parene individuelt og ikke etter hvor vi blir behandlet. Jeg og du Gøril, går jo på samme klinikk, og her skal vi altså ha forskjellig behandling....

takk for svar.

Skal ringe Medicus og høre litt om hvorfor jeg skal ha hormonfribehandling. Mulig det er med alder å gjøre ja, jeg er jo bare 24. Har stabil syklus og er frisk som en fisk :)

Annonse

Viss syklusen ikke er bra eller at kvinnen har andre problemer med å bli gravid skjønner jeg at det trengs hormonbehandling først, men der syklusen er fin og vi er "friske som fisker" tror jeg sykehuset velger hormonbehandling (Progynova) fordi det er mere praktisk og forutsigbart. Jeg er igang med mitt først fryseforsøk (søskenforsøk), skal sette tilbake et egg på Onsdag viss jeg har noen som klarer seg da. Jeg fikk også beskjed om å begyne på Progynova, men jeg ba om å få slippe. Synes det hadde så "heslige" bivirkninger. I kveld tok jeg eggløsningssprøyta og krysser armer og ben. Lykke til Jenter og Gutter !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...