Gå til innhold

Hva gjorde folk før, når de ikke hadde internett og BIM??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg husker hvordan det var før uten bim og å være gravid. Man følte seg ganske alene i hele verden og skrev en hinsides laaangt liste til jordmor neste gang man skulle dit fordi jeg lurte på alt mulig. Men nå kan jeg heller bimme og få svar på alt jeg lurer på med èn eneste gang :)

Jeg gleder meg til å gå gravid og være her på bim, foreløpig dingler jeg her og prøver så svetten renner :)

Folk satt vel der og bladde febrilsk i svangerskapsboka de hadde kjøpt, og thats it. Og gikk rundt og bekymret seg for småting de følte de ikke kunne ringe og spørre legen om.. Dessuten er det jo masse enkelte fastleger ikke kan, så da er jo internett supert å ha:)

Men innimellom skulle jeg ønske jeg ikke hadde internett og bim, kanskje jeg hadde slappet litt mere av med prøvinga da og ikke tenkt så kjempemasse på det...

Annonse

Det med barnløshet er ikke et moderne fenomen! Bare se på slektshistorien din, mange tanter og onkler baki der som var barnløse, har alltid eksistert. Til og med bibelen beskriver dette, og gammel kunsthistorie, og før tilba man fruktbarhets guder osv... så kansje en tur på skolebenken?

Ihvertfall, før så hadde man ikke så mye tilgang på info nei. Heldigvis er vi mere opplyst idag så vi får hjelp tidligere. Min mor slet i 8 år med å få meg, så lenge hadde jeg ikke ville gått og ventet, hadde prøvd prøverør før den tid ja :-) Og før bim og sånn hadde man ingen å snakke med, og temaet barnløshet var veldig tabu. Er fremdeles litt tabu idag enda, men håper at vi kan klare å få mere åpenhet omkring temaet da. Så for meg er internett supert å ha. Hadde det ikke vært for nettet hadde jeg nok tatt venners råd om å slappe av og ikke tenke på det så skjer det nok. Men heldigvis for nettet så fant jeg ut at jeg har krav på utredning og vet nå at det er mannens sæd som er årsaken, og kansje også min insulin resistanse. Så nå får vi endelig hjelp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...