Edelweis Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 blodprøve? jeg tok blodprøve den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. dette var i uke 8. etter det har det ikke vært flere? jeg trodde at en tok dette ofte når en var gravid! ???
bollenr3 Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 jeg har bare tatt blodprøver på første kontroll jeg oxo... men har tatt en del HBer og et par ganger med blodsukker... det er egentlig bare det de trenger dersom ikke det skulle være noe helt spesielt.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 De stikker meg på legekontoret hver gang jeg har time hos legen, samtidig som jeg veier meg og leverer urinprøve. Så de har ikke sjekket jernverdier ol på deg siden uke 8?
Nicita73 Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Det har de ikke gjort på meg heller, kun ved første kontrollen.
Edelweis Skrevet 4. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2006 j, kun ved første kontrollen! enda jeg har a resius minus, som er spesiell blodtype, jm sa de måtte ta blodprøve oftere på grunn av at jeg hadde denne typen, men nej. ikke siden uke 8! enda sist gang så ba jeg om det! men da stakk de meg bare i fingeren å sjekket prosenten!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 De stikker bare i fingeren på meg oxo men mer er ikke nødvendig- en gang i mnd frem til nå og nå er det annenvher uke
Edelweis Skrevet 4. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2006 argg.. jeg hater blodprøver, så egentli er jeg ganske glad, de vet det på legekontoret oxo. kanshe derfor de ikke stikker med=) hehe
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Hvis du er a resus neg så skal du jo ta blodprøve i uke 32 og 36 også. Jeg er også rh neg og har tatt blodprøve 3 ganger, ellers har de stukket meg i fingen for å skjekke jern.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 tok i uke 14, legen vbar syk så det var første kontroll.. det er eneste blodprøve på kontroll, men var lagt inn på sykehuset i svangerskapet så da tok de også prøver. også skla jeg vel ha om 2 uker og 4 uker siden jeg er rhesus negativ. da skal man ta i uke 32 og 36 også. men ikke noe mer enn det.... så det virker jo som at det er vanlig å ikke ha det oftere da.
sekstisjuer Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Det er tydeligvis ulik praksis rundt om i Norges land når det gjelder å sjekke blodprosent etc. Det kom vel nye retningslinjer for ett par år siden, der det står at det ikke er nødvendig å sjekke slike ting hver gang man er hos jordmor/lege. Har selv fått sjekket blodprosent to ganger (den siste gangen ba jeg om det, siden jeg var så slapp. Da viste det seg at den hadde gått ned noen prosent, så det var bra jeg fikk det sjekket). Har også bare veid meg to ganger så langt i svangerskapet (uke 33 i morgen), men følger selvfølgelig med på min hjemmevekt. Ser også at det er ulik praksis i forhold til hvor mange kontroller man er på. Hvis du føler at du er ute av form, kan det være lurt å be om en ekstra blodprøvetakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå