Gå til innhold

hva gjør j eg?

2 herlige gutter og 1 mann=)

Anbefalte innlegg

Jeg går vk1 barne og ungdomsarbeider, gikk det for to år siden også(da jeg gikk grevid med nr 1.) Sto i alle fag untatt ENGELSK. tok så et år pause og gikk hjemme med lillegutt... nå har høsten begynt og jeg begynt på skolen igjen for å ta året omigjen for kanskje å mestre engelsken(noe jeg sliter veldig med).

Så er saken at jeg er jo gravid igjen=) og har termin i slutten av mars...

Så har jeg vært hos rådgiver, han skal prøve å få PPT inn i bildet og prøve å søke fritak fra engelsk for meg. så får jeg det fritaket er jeg jo egentlig ferdig med skolen og klar for læretiden(2år)

Dropper jeg ut av skolen før 1 oktober tels ikke dette året som et skoleår for meg og jeg har 1 rett på lælingsplass til høsten...

Gjør jeg ikke det har jeg ikke rett til hjelp fra fylket om lælingsplass pga jeg da har brukt opp di tre åra løpet av 5 år jeg har krav på.. (1år gk.2år vk1.3år hjemme.4år nå vk1 5året har jeg brukt mine 3 år)

Rådgiver mener vis jeg får fritak for engels har jeg bestått og mener da jeg bør droppe ut så jeg har 1 rett på lælingsplass til høsten.

men det innebærer da at jeg får 0 kr i mnd frem til høsten 2007, pga. jeg aldri har vært i jobb og får derfor ikke dag penger fra aetat. og ikke er det lett å få jobb når en er gravid. osv...

men går jeg derimot på skolen frem til 3 uker før fødselen får jeg 5000ca i mnd av lånekassa dvs det er invilget 27 700 kr per halv år. (fikk svar i dag) pluss at jeg vil få fødselsstipend i permisjonstiden fra mars til august...

Så spørsmålet er kanskje har jeg råd til å gå hjemme ett helt år til? uten noe søtte?

nr1 går i bhg og har veldig godt av det, og synes det er synd å straffe han men at pga jeg går hjemme så skal jeg ta han ut av bhg det synes jeg ikke er riktig.(da ville jeg fått kontantstøtte).

har samboer gifter oss om 20 oktober.. han har fast arbeid og lønn..

men 1 lønn 1 unge snart to.. bhg plass strøm, husleie, bensin osv... så er det ikk emye igjen til mat osv..

hva ville dere gjort?

ble langt dette her...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...