Gå til innhold

Flere med høy HB her?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt små-nervøs her. I uke 7 hadde jeg HB på 13,9, i uke 25 var den på 13 og i dag, dvs i uke 28+4 er den igjen oppe i 13,9. Jeg snakket jo med legen, men hun mente at det ikke er noen fare, men på graviditetskortet står det jo at man skal krysse av hvis den er på mer enn 13,5.... Hva bør jeg gjøre? Hvor ofte bør den måles? nå skal det jo sies at jeg dro rett fra senga til legen i dag, ble ikke mye å drikke på meg, kan det øke HB?

Fortsetter under...

Hei, du burde kanskje få fastlegen til å henvise deg til sykehuset der du skal føde. De har ofte litt mer greie på ting. Jeg målte HB bl.a i uke 28 - dette fordi legen sa at da var HB ofte på det laveste i svanger-skapet. Hvis du da hadde verdier som skal meldes fra om, bør du kanskje ikke slå deg til ro med fastlegens svar. Ikke meningen å skremme deg, men ta en kikk på hva jeg fant på lommelegen om Hemoglobin http://www.lommelegen.no/art/art1905.asp

Det går sikkert bra, lykke til med deg!

hei

jeg jobber på et legekontor, inne på laben. det er ikke farli med din verdi på HB. grunnen til at legen ikke gjorde noe er at det kan variere mye under en graviditet. -og hvis du ellers er frisk er det ikke noe å tenke på. normale verdier er mellom 11 og 14..

lykke til

JA! Jeg er i uke 18 og har en hb på 15... Går til oppfølging på sykehuset, men ingen som har kommentert noe annet enn at jeg ikke må ta jerntilskudd. Ble nesten litt bekymret nå, men får stole på at de passer på og hadde gjort noe om de mente det var alt for høyt. De har i alle fall lagt merke til den.

Har tidligere også alltid hatt høy hb, så kanskje det også har noe å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...