Gå til innhold

Må man ha tatt lap og pergokurer før man kan få ivf?

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært prøver i 31/2 år uten annet enn to sa`er, skal jeg imorra få sendt søknad om ivf på Haukeland. Vi har blitt utredet, men gyn tok kun kontrastundersøkelse av egglederne og ikke lap. Det trengtes ikke, siden han undersøkte meg på en eller annen spesiell måte.Han har heller ikke gitt meg pergo siden jeg har el av meg selv. Han sier vi er ferdig med alt som kreves før vi kan få hjelp, og han kaller seg norges mest erfarne gyn på området infertilitet, så vi kommer ikke så langt i diskusjoner med han...

Men jeg lurer alikevel nå på om jeg risikerer å måtte ta lap og gå gjennom div pergokurer før vi kan få hjelp? Krever de det på Haukeland?

Vil så gjerne komme fort i gang!!

Fortsetter under...

Jeg er igang med prøverør på Haukeland og jeg har ikke tatt lap. Men jeg hadde tatt noen runder med pergo fra gyn. Jeg har PCOS og fikk aldri tilbake mensen etter jeg sluttet på pillen i mai i fjor. Kan jeg spørre hva gyn din heter? Jeg hadde skikkelig dårlig erfaring med min skjønner du, og han er visstnok også blant norges beste... Det er jo uansett 6 mnd ventetid på ivf på haukeland så det kan jo være de prøver andre ting i ventetiden :-)

6 mnd ventetid!!!! Jeg ble fortalt at det var 3...

Håper bare ikke at pergokurer gjør ventetida lengre.

Han gynekologen jeg har jobber i Førde og i Sverige, er avslepen trønder og har jobba i Trondheim, men jeg husker ikke hva han heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...